Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Noen som har efaringer med dette? Noen som har kuttet ut testing å slikt? Veit ikkje hvor eg er i syklusen min, men ifølge noe som hadde var det brunt/svakt blod som var veldig rart, var av og på, og veit ikkje om dette er mens eller bare noe annet? Dette varte i ca 10 dager, kunne ha morgen, og borte om kvelden igjen.. Så veit ikkje om skal ta dette som mensen? Noen som kan hjelpe meg
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Glemte å si sluttet på p-piller den 31 des 2010.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Har du hatt stabil mens siden du sluttet på piller da? Ellers må jeg si det er friskt å planlegge graviditet når du er så ung.
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Har du hatt stabil mens siden du sluttet på piller da? Ellers må jeg si det er friskt å planlegge graviditet når du er så ung. Nei eg tror ikkje det, hadde ''p-pille'' mens få dager etterpå og ei eg snakket med fortalte att dette er p-pille mens. Så kom mensen igjen 17 feb og varte til 24 feb som blei til syklus på 47 visst dette var mensen og ja den kom 2 uker forseint. Så er usikker ja det er det nok, har ønsket dette en stund nå så endelig prøver vi
Athene Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har fått med meg at du har vært aktiv her inne de siste dagene, og flere av innleggene dine fremstår som noe rotete. Ta det litt med ro og stress ned en god del hakk. Er alt i orden med begge så blir dere gravid raskt nok. Du har nettopp sluttet på pillen, akkurat nå har du ikke sykluserm, det kan ta måneder før syklusen er på plass igjen. Brun utflod er spotting, og ikke mens. Det er kroppen din som tilpasser seg at den ikke går på hormoner lenger. Vent til syklusen din har stabilisert seg etter pilleslutt, deretter kan du eventuelt begynne å tenke på eggløsning og testing. Jeg anbefaler at du foreløbig ikke bryr deg om testing, temping, og all teori om graviditet som finnes her inne. Vi som er mest aktive her er langtidsprøvere, og har behov for å ha kontroll på syklusen av ulike grunner.
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Jeg har fått med meg at du har vært aktiv her inne de siste dagene, og flere av innleggene dine fremstår som noe rotete. Ta det litt med ro og stress ned en god del hakk. Er alt i orden med begge så blir dere gravid raskt nok. Du har nettopp sluttet på pillen, akkurat nå har du ikke sykluserm, det kan ta måneder før syklusen er på plass igjen. Brun utflod er spotting, og ikke mens. Det er kroppen din som tilpasser seg at den ikke går på hormoner lenger. Vent til syklusen din har stabilisert seg etter pilleslutt, deretter kan du eventuelt begynne å tenke på eggløsning og testing. Jeg anbefaler at du foreløbig ikke bryr deg om testing, temping, og all teori om graviditet som finnes her inne. Vi som er mest aktive her er langtidsprøvere, og har behov for å ha kontroll på syklusen av ulike grunner. Eg har ikkje tenkt uansett ta temp, eller teste, skal prøve naturlig Eg vil bare finn ut av ''min'' syklus.. Og når eg har el omtrent finner eg nok ut av Om eg stresser? Det gjør eg ikkje så der tar du feil. Eg er ny her inne og har da lov skrive innlegg vil eg da tro. Endret 20. mars 2011 av therese91
Athene Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Eg har ikkje tenkt uansett ta temp, eller teste, skal prøve naturlig Eg vil bare finn ut av ''min'' syklus.. Og når eg har el omtrent finner eg nok ut av Om eg stresser? Det gjør eg ikkje så der tar du feil. Eg er ny her inne og har da lov skrive innlegg vil eg da tro. Selvfølgelig har du lov å skrive innlegg og spørre, det er bare koselig. Beklager hvis du missforstod meg Det blir bare litt mange spørsmål i alle retninger i forhold til at du nettopp har sluttet med pillen. Det kan ta inntil et år før kroppen tilpasser seg, så det å gå på jakt etter eggløsning og syklus allerede vil nok bare forvirre deg. Vent med det til du har en regelmessig syklus på ca 26-32 dager. Svaret på hovedinnlegget ditt er at du ikke har noen syklus ennå, i og med at kroppen din fortsatt venner seg til en hormonfri tilværelse.
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Selvfølgelig har du lov å skrive innlegg og spørre, det er bare koselig. Beklager hvis du missforstod meg Det blir bare litt mange spørsmål i alle retninger i forhold til at du nettopp har sluttet med pillen. Det kan ta inntil et år før kroppen tilpasser seg, så det å gå på jakt etter eggløsning og syklus allerede vil nok bare forvirre deg. Vent med det til du har en regelmessig syklus på ca 26-32 dager. Svaret på hovedinnlegget ditt er at du ikke har noen syklus ennå, i og med at kroppen din fortsatt venner seg til en hormonfri tilværelse. Da sjønner eg Eg får da håpe på ikkje tar så lang tid Så får bare håpe^^ Men kva er spotting egentlig?
Athene Skrevet 20. mars 2011 #9 Skrevet 20. mars 2011 Da sjønner eg Eg får da håpe på ikkje tar så lang tid Så får bare håpe^^ Men kva er spotting egentlig? Spotting er brunlig utflod, ser ut som gammelt blod. Da er det små mengder blod i utfloden. Mens er ferskt blod.
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #10 Skrevet 20. mars 2011 Spotting er brunlig utflod, ser ut som gammelt blod. Da er det små mengder blod i utfloden. Mens er ferskt blod. Åh! Da forstår eg;) takk for svaret
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 20. mars 2011 #11 Skrevet 20. mars 2011 Du har jo et haaav av tid når du bare er 20, og kun har vært sammen med kjæresten i knappe 1 1/2 år. Lykke til
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #12 Skrevet 20. mars 2011 Du har jo et haaav av tid når du bare er 20, og kun har vært sammen med kjæresten i knappe 1 1/2 år. Lykke til Har tid ja, men planen er få barn i 2011.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #13 Skrevet 20. mars 2011 Har tid ja, men planen er få barn i 2011. Hvorfor det? Har sett så mange eksempler på dette hvor foreldrene ikke var klare til å gi opp ungdomslivet allikevel og ender som bitre og fraskilte....
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #14 Skrevet 20. mars 2011 Hvorfor det? Har sett så mange eksempler på dette hvor foreldrene ikke var klare til å gi opp ungdomslivet allikevel og ender som bitre og fraskilte.... Gjelder dette alle? Som eg ser det er dette bra for meg og min kjære og eg kan ji beste til det kommende barnet. Eg har forlengst jitt opp ungdomtida mi, drikker ikkje eller noe, er nesten aldri sammen med venner, fordi fleste drikker.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #15 Skrevet 20. mars 2011 Trenger ikke bare å ha med alkohol å gjøre, men frihet til å gjøre som man vil... reise, bli kjent med HVERANDRE før man bringer inn en 3. person. Et barn sliter på forholdet, ingen tvil om det. Har dere snakket om hvilke verdier dere vil lære barnet? Oppdragelsesform? Hvordan dere vil finansiere dette? For all del, det er deres valg, men det bør ikke tas lett på, eller for fort. Denne tiden får dere aldri igjen hverken som ungdom eller som par...
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #16 Skrevet 20. mars 2011 Og ikke minst, har dere utdannelse, inntekt, husrom?
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #17 Skrevet 20. mars 2011 Trenger ikke bare å ha med alkohol å gjøre, men frihet til å gjøre som man vil... reise, bli kjent med HVERANDRE før man bringer inn en 3. person. Et barn sliter på forholdet, ingen tvil om det. Har dere snakket om hvilke verdier dere vil lære barnet? Oppdragelsesform? Hvordan dere vil finansiere dette? For all del, det er deres valg, men det bør ikke tas lett på, eller for fort. Denne tiden får dere aldri igjen hverken som ungdom eller som par... Ja dette veit vi, ingen trenger å fortelle oss det.
Gjest therese91 Skrevet 20. mars 2011 #18 Skrevet 20. mars 2011 Og ikke minst, har dere utdannelse, inntekt, husrom? Ja vi begge har udannelse, vi driver å sparer opp og hus/leilighet har vi.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 20. mars 2011 #19 Skrevet 20. mars 2011 Det går nok sikkert fint skal du se, siden du har utdannelse (regner med dette er noe annet enn bare videregående? Hva med fast inntekt?) Jeg er eldre enn deg, har vært sammen med kjæresten omtrent like lenge som deg, men kunne aldri, aldri fått barn enda. Jeg er fremdeles ung, og har så mye jeg vil gjøre før jeg får et barn. Ser mine veninner slite som alenemødre og unge mødre, og jeg er glad jeg ikke er i deres sko
Vilmenfårikketil Skrevet 20. mars 2011 #20 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Signerer alle innleggene til Atheene. i tillegg håper jeg virkelig at dette er en godt gjennomtenkt avgjørelse. Jeg vet at du tror du er moden og klar for barn når du er 20, det trodde jeg også, men gud så glad jeg er for at jeg ikke sitter her med en seksåring nå, og at jeg ventet til jeg hadde en utdannelse og en stabil inntekt. Men, det er selvfølgelig opp til deg og samboeren din hvordan dere vil legge opp livet deres, og hva dere synes er viktig for dere og eventuelle barn. Litt off topic, noen ganger skulle jeg virkelig ønske at KG hadde separert forumet prøvere og ufrivillige barnløse, blir litt lei innleggene til de yngste her inne som stresser (vet du sier at du ikke gjør det, men jeg oppfatter de fleste innleggene dine som stressete), for deretter å bli gravide to minutter etter. fysj, jeg er i dårlig humør idag, beklager Endret 20. mars 2011 av Vilmenfårikketil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå