Gå til innhold

VInterdress til barn som er vanntett og vindtett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter en god vinterdress til barn siden det ser ut til at vinteren her aldri tar slutt. Vil ha en i str 98 som virkelig er god. Kjøpte en fra sparkjøp i fjor i bevernylon som ikke er særlig vanntett. Kjøpte en fra ellos i år, som glidelåsen sklir sakte ned og dressen er heller ikke noe særlig tykk. Eneste jeg var fornøyd med var en rosa fra Kappahl -10 modell, men som de dessverre ikke har i butikkene nå. Forslag? Pris spiller ingen rolle hvis dressen er tykk og god.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har vinterdress fra Reima, tror modellen heter Erle og er i ReimaTec-materiale. Den er godt foret, med varmeisolering i baken. Vi har brukt denne i hele vinter og har aldri opplevd at han har blitt våt. Hentet han i barnehagen en dag hvor jeg fant han sittende i en stor sølepytt. Var sikker på at han var blitt våt, men han var like fin og tørr som alltid. De ansatte i bhg skryter mye av Reima.

Jeg har hørt en del forskjellig ang. Reima, men vår erfaring er hvertfall at det er suverene klær. Vi har alt i yttertøy herfra og kommer ikke til å teste noe annet så lenge vi er fornøyd.

Når det gjelder vanntetthet så er det jo slik at teknisk regntøy ikke er like holdbart som godt, gammeldags regntøy. Det negative med slik regntøy er jo at det ikke puster og så lenge ReimaTec holder vannet ute til tross for at minien her sitter i store sølepytter så bruker vi bare det selv om det øser ned.

Polarn O Pyret-ansatt sa til meg at deres dresser har en høyere vannsøyle enn Reima, men jeg husker ikke tall eller vet om det faktisk stemmer.

Skrevet

ReimaTec eller Polarn O Pyret. :)

Skrevet

ReimaTec, Reflex, Polarn O Pyret, Didrickson eller Helly Hansen.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt dresser i butikker som H&M, Lindex, Kapphal, SparKjøp osv. De er ikke vanntette og tåler ikke så mye som de burde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...