Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i en prossess der jeg skal starte et nytt firma. Dette er en butikk som hovedsaklig skal tilby reiseeffekter og artikler innen tur og fornøyelse. Er det noen som har gode tips om gode leverandører?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette noe du har researchet i forbindelse med oppstarten?

Jeg har drevet nettbutikk i mange år, og stadig får jeg mailer fra folk som sier "Hei, flott butikk. Jeg vil gjerne starte en selv og lurer på hvem dine leverandører er"

Må si at jeg blir like ovverasket hver eneste gang over at folk faktisk 1)Har guts til å være så frekke/naive, og 2)At de tror de bare kan starte en business uten å ha peiling på hva de gjør.

Vi som driver for oss selv har bygget opp nettverket gjennom lang tid, og du blir grå og gammel hvis du skal vente på at en av oss faktisk vil senda deg leverandørlista eller fortelle deg hvordan du skal gå frem for å få selge akkurat *det* merket.

Du kommer ikke til å lykkes hvis du ikke har en solid plattform.

Sorry hvis jeg høres kjip ut nå, men du bare trykker på knappen min.

:rope:

• Liker 1
Skrevet

Signerer innlegget over!

Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som åpenbart tror at å drive for seg selv er en lek og ikke setter seg inn i hva som kreves på forhånd. Ikke rart at mange går på trynet! Uansett om du skal drive med butikk eller annen virksomhet er det absolutt viktig med et nettverk og en solid plattform FØR oppstart.

Skrevet

Må si meg enig med de andre her.

Det virker på meg at du ikke har tatt noen form for markedsundersøkelse, men bare er ei ungjente, eller -gutt, som vil starte egen bedrift uten å ha noen form for kunnskap om hvordan dette gjøres.

Tror du vil få problemer med at å få andre seriøse bedrifter til å gi deg en "enkel oppskrift".

Samtidig, du skal ha kredit for at du vil prøve, men anbefaler deg å prøve hardere (uten at jeg vet hva du har ghort, men spørsmålet som du stiller sier meg at du ikke har prøvd særlig hardt).

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er i en prossess der jeg skal starte et nytt firma. Dette er en butikk som hovedsaklig skal tilby reiseeffekter og artikler innen tur og fornøyelse. Er det noen som har gode tips om gode leverandører?

Og du skal drive butikk?

Skrevet

Her må du nok gjøre jobben selv, det jeg kan anbefale (rent bortsett fra å søke på nett etter aktuelle leverandører) er å dra på leverandørmesser innenfor ditt segment. Slike messer arrangeres i både inn og utland, Norges varemesse på Lillestrøm er et eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...