Gå til innhold

p-sprøyte og bivirkninger

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg tok den første p-sprøyta for 6 måneder siden, og skal altså ta den tredje ganske snart (ny hver tredje måned). Det jeg lurer på er om det er normalt å blø HELE tiden?? Jeg vet det er en kjent bivirkning å ha småblødninger i begynnelsen, men nå har jeg blødd hver dag (utenom den første uka etter at sprøytene ble satt) siden jeg begynte med p-sprøyte. Det er ikke kraftige blødninger, men såpass mye at jeg bruker minitamponger om dagen for å slippe uhell. Dette er utrolig plagsomt, og setter i tillegg en liten demper på sexlivet ettersom det alltid blir litt søl etterpå..

Er det noen som har samme erfaringer? Kan det gå over etter så lang tid? Noen er jo så heldige at de mister mensen, men det ser ikke ut til å skje meg! Jeg vil helst ikke bruke p-piller, så det blir litt vanskelig å finne et annet prevensjonsmiddel. Er det noen som har erfaring med minipillen kanskje?

Takk for eventuelle svar!

Sandra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å få tatt neste sprøyte etter 85 dager i stedet for 90 dager. Det sa legen min at ville hjelpe hvis man fikk småblødninger. Jeg fikk ikke det, så jeg vet ikke om det funker. Men det skader ikke å prøve å sette den 5 dager før den forrige "går ut". Kanskje du kan få satt den allerede nå?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...