guttsomeranonym Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 (endret) . Endret 21. mars 2011 av guttsomeranonym
Mann 42 Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Noen spesiell grunn til at han kommer med disse forutsigelsene?
guttsomeranonym Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2011 (endret) . Endret 21. mars 2011 av guttsomeranonym
Mann 42 Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Faller meg litt vanskelig å ta en mann som har astrologi som en sentral faktor i sin tenkning om politikk og historiens store linjer. Det meste av det han sier, virker totalt irrasjonelt og ubegrunnet. 2
guttsomeranonym Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2011 Faller meg litt vanskelig å ta en mann som har astrologi som en sentral faktor i sin tenkning om politikk og historiens store linjer. Det meste av det han sier, virker totalt irrasjonelt og ubegrunnet. hmmmm ok :-) ikke dette emnet jeg legger min sjel i akkurat...
Gjest Hard Ride Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 (endret) http://www.nyhetsspeilet.no/2011/01/snart-frihet-for-alle/ Men i følge Channie West blir jorden bedre Noen av fordelene på Den Nye Jorden: 1. Ingen lidelser eller sykdommer eller alderdom der kroppen forfaller. 2. Intet pengesystem, du trenger ikke jobbe for å få det du ønsker, men det vil være helt nye muligheter for jobber og utdannelse. 3. Ingen ønsker å drepe noe levende. 4. Overflod av vegetarisk mat. For de som ønsker kjøtt, blir det laget retter som smaker akkurat som kylling og stek og liknende, men selv om det smaker likt som på jorden og du ikke kan se forskjell heller, så er det laget av grønnsaker. 5. Ingen forurensning av noe slag, all luft og vann og naturen selv er selvsagt ubeskrivelig ren og vakker på alle områder. 6. Sterkere farger og en bedre kvalitet på lyset. 7. Fysiske lover og matematikk og naturvitenskap blir annerledes enn her. 8. Selv om naturen på jorden kommer over til det nye, så vil det også være helt nye blomster og planter og frukter og dyr der. 9. Det vil ikke være noe hierarki eller noen som bestemmer over deg slik som i denne verdenen. 10. Det vil ikke være lover og regler som vi kjenner det her på jorden, det vil ikke være ønske eller behov for noe sånt, det vil være litt veiledning og råd der de ser hva du egentlig ønsker og så får du det helt fritt og gratis, ubegrenset kjærlighet. 11. Du vil kunne kjenne igjen og få møte avdøde venner. 12. Vi får ta del i det positive kjærlighets-fellesskapet i universet, og får stige omborg i lysskip som kan frakte oss rundt. HVA SKAL MAN TRO?! (ærlig talt, det finnes så utrolig mye vås der ute) Endret 21. mars 2011 av Hard Ride 1
Mann 42 Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Jeg tror iallfall at når 2012 tikker over til å bli 2013, kommer det til å være en del bitre og desillusjonerte alternativere som lurer på hvor det ble av den lovede frekvenshøyningen. Og den nye jorden. Og moderskipet. 2
Larsern Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Jeg tror iallfall at når 2012 tikker over til å bli 2013, kommer det til å være en del bitre og desillusjonerte alternativere som lurer på hvor det ble av den lovede frekvenshøyningen. Og den nye jorden. Og moderskipet. Neida, det er sikkert rom for tolkninger angående det nøyaktige tidspunktet. I verste fall så har man Kool-Aid.
K.A. Skrevet 22. mars 2011 #9 Skrevet 22. mars 2011 Jeg tror iallfall at når 2012 tikker over til å bli 2013, kommer det til å være en del bitre og desillusjonerte alternativere som lurer på hvor det ble av den lovede frekvenshøyningen. Og den nye jorden. Og moderskipet. Jeg tipper videre at når vi er kommet til 2013, vil man finne en ny dato for dommedag, basert på en annen kalender, religiøs myte eller tilsvarende. Det er jo ikke før datoene er rett rundt hjørnet at de blir kjent (hvem var det som snakket om 2012 for 100, eller bare 50 år siden?), så hvem vet hva neste dato blir?
Mann 42 Skrevet 22. mars 2011 #10 Skrevet 22. mars 2011 Neida, det er sikkert rom for tolkninger angående det nøyaktige tidspunktet. I verste fall så har man Kool-Aid. Du tror ikke at de kunne komme til å revurdere verdensoppfatningen sin? Bittelitt, iallfall?
Gjest navnelapp Skrevet 22. mars 2011 #11 Skrevet 22. mars 2011 Frykteleg irriterande når dei første innlegga til ts vert sletta. Det gjer at diskusjonen heng i lause lufta. Slutt med det!
guttsomeranonym Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 22. mars 2011 den artikkelen jeg linket til hadde mange tanker som kunne virke litt "spesielle".... men hva synes dere om denne tanken som artikkelforfatteren gir uttrykk for: "Vi er her for å lære og utvikle sjelskvaliteter som kjærlighet, vilje og visdom. Det er vanskelig å lære dette i paradis, men en verden full av konflikter er fra et pedagogisk synspunkt mye bedre egnet." slik jeg ser det så ligger det noe i det -spesiellt det jeg har kursivert - tenker jeg...
Gjest navnelapp Skrevet 22. mars 2011 #13 Skrevet 22. mars 2011 Eg trur på å bruke våre krefter på å få til eit godt liv for meg og dei eg har rundt meg her på jorda. Å bruke tid på å drøyme om eit paradis etter døden er bortkasta. Det veit vi ingenting om, det finst mest sannsynleg ikkje.
Mann 42 Skrevet 23. mars 2011 #14 Skrevet 23. mars 2011 den artikkelen jeg linket til hadde mange tanker som kunne virke litt "spesielle".... men hva synes dere om denne tanken som artikkelforfatteren gir uttrykk for: "Vi er her for å lære og utvikle sjelskvaliteter som kjærlighet, vilje og visdom. Det er vanskelig å lære dette i paradis, men en verden full av konflikter er fra et pedagogisk synspunkt mye bedre egnet." slik jeg ser det så ligger det noe i det -spesiellt det jeg har kursivert - tenker jeg... Et spørsmål tvinger seg frem: Hva er poenget med å utsette mennesker for lidelse og nød for at de skal utvikle kjærlighet, vilje og visdom? Dette er jo kvaliteter som man anser har mye med forståelse for andres behov å gjøre, kvaliteter som befordrer en større hensynstaken og omsorg for andre. Slik at deres liv, og derigjennom ens eget, kan bli bedre. Men hvis paradis er et reelt alternativ, et sted der livet er GODT, hvorfor skal man så lære disse kvalitetene? Hvorfor skal vi lide og dø i hopetall for at noen av oss skal lære å ta hensyn til sine medmennesker, når verden like gjerne kunne vært organisert på en måte som ville gjort hensynstaken unødvendig, ettersom livet var bra uansett? Svaret på det er antakelig at verden ikke er innrettet som den er for at vi skal lære noe som helst. Dette tjener ikke noe slikt formål. Forfinelse gjennom lidelse er et tåpelig ideal og en rasjonalisering for forsvar av status quo, som lover at gjennom lidelsen kan man få et bedre liv i NESTE omgang. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå