Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har en del venninner som har/skal ha barn, og det synes jeg er flott for dem! selv ønsker jeg ikke barn, men det vil ikke disse godta. Noen vil ikke snakke med meg lenger, og andre lurer på hvordan jeg kan velge vekk noe så fantastisk. Det å ikke få barn, er MITT valg, det er ikke det at jeg ikke liker barn, jeg vil bare ikke ha egne barn. Noen tror at jeg hater barn, og vil ikke treffe meg av den grunn. De synes at jeg er umoden og ikke vil bli voksen før jeg har fått barn. Noen av disse vennene har jeg kjent så lenge jeg kan huske og jeg savner dem veldig Noen tips om hva jeg kan gjøre for at disse vil treffe meg igjen? Kan jo ikke få barn bare for å holde på vennskapet heller...
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Dere er kanskje veldig unge? Det høres i hvertfall slik ut. Hvordan har noen fått det for seg at du hater barn? Har du sagt noe som kan tolkes slik? Har du vært veldig krass i din omtale av barn? Det eneste jeg ser at du kan gjøre er rett og slett å sette deg ned med hver enkelt venninne og forklare hvordan du føler det. Si at du ikke ønsker deg barn, men at du likevel både respekterer og gleder deg over at hun venter barn. Noen velger å få barn tidlig og trives med det. Andre vil vente til de er "godt voksne", og noen vil aldri ha barn. Det kan jo hende du vil ombestemme deg med tida og velge å få barn senere, eller det kan hende du er en av dem som er fornøyd med et liv uten barn for alltid. Ingen av delene er mer feil eller riktig enn det andre, alle må gjøre som de selv lyster. Hvis venninnene dine ikke kan respektere det så er det faktisk de som ikke er voksne/modne. Å antyde at folk ikke er voksne før de får barn er tullete. En 19-åring med et barn er sjelden mer voksen eller moden enn en 30-åring uten barn. Barn gjør deg ikke voksen, men de tvinger fram en mer voksen livsstil med hjemmekvelder og mer ansvar enn andre unge har. Forveksler man det med å automatisk være voksen og moden så viser det egentlig bare hvor umoden man er. Du må respektere dine venninners valg om å få barn, og de må respektere ditt ønske om ikke å få barn. Mangler en av partene denne respekten så tror jeg ikke vennskapet er liv laga. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 vennegjengen endres når man får barn og familie dere er nok unge og du vil leve livet,kansje du ikke har møtt den store kjærligheten heller.du må bare oppsøke vennene dine og si du er glad i den uten å diskutere dette med barn eller ikke barn.det er noe som kommer naturlig med tiden for dei fleste.jeg var 28 da jeg fikk barn 1 gang og syns det absolutt var tidlig nok for meg.måtte leve livet og hadde ikke tanker for barn i det heletatt! dine venner er nok glad i deg men kansje det er unaturlig for dei i en forøkelses situasjon og forholde seg til at du kansje ikke liker barnet dei ønsker seg og som opptar dem!lykke til!
Gjest Consensio Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 De trenger ikke være så unge Jeg er godt over 30, har venner som er mellom 30 og 50 år med barn...mange av disse sier at nei nå må jeg skynde meg før det blir for sent, det er unormalt å ikke få barn, og kommentarer som TS snakker om - at man ikke blir et modent menneske før man har fått barn. For å si det slik, det er ikke ofte jeg er i kontakt med disse menneskene lengre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå