AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Hei! På grunn av sykdom, og generelt glemskhet ser det ut til at jeg snart har mistet retten til å gå opp til ex.phil (meldt meg opp 2 ganger, men glemt å avmelde meg, og trodde ikke man måtte det når man var i permisjon?) og er nå redd hvis jeg faktisk stryker på 3. gangen. Dette gjelder ikke seminarvarianten, aldri meldt meg på der. Har jeg mistet retten til å noensinne ta ex.phil om jeg stryker? Kan jeg melde meg på seminarvarianten, og er det vanskelig å få plass der nå som jeg ikke lenger går 1. semester på UiO? Kan man ta ex.phil på et annet universitet og likevel få godkjent bachelor/master? Takker for hjelp om det er noe å få og forstår selvfølgelig hele knuta jeg har satt meg selv i *sukk*
Gjest Silvermist Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Ja, du kan ta den ved et annet universitet og få godkjent bachelor/master. Pust ut og husk tidsfristene neste gang 2
Gjest Silvermist Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Ser forresten at du spør om seminar-versjonen og jeg er ganske sikker på at du kan melde deg opp til denne siden du har meldt deg opp til eksamensvarianten før 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Tusen takk for svar! Ble jeg mye roligere Du vet ikke om det er vanskelig å få plass på seminarvarianten når man ikke lenger er førsteprioritet?
lillemia Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Om du skulle stryke på 3.forsøk, vil universitetet gi deg en sjanse til. De er jo interessert i få folk gjennom eksamen de, også. Men du stryker nok ikke
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Ifølge UIT sine nettsider kan de se bort ifra tregangersregelen om du har en god grunn. Så om du et av årene var syk og dermed permitert fra studiene, og glemte å melde deg av, er dette noe de kan se på som grunn til å la deg melde deg opp for fjerde gang. Vet derimot ikke om det er slik ved alle universitet/høyskoler. Men det går nok kjempebra, om ikke, får du ta ex-phil ved en annen skole. Ikke verre enn det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå