LillePetrine Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Jeg fant en link til et lydklipp fra Norgesglasset på NRK p1. Forbrukerrådet har sjekket opp selskapslokaler til bryllup og sjekket forskjeller når man ber om en "vanlig fest" kontra et bryllup med samme innhold. http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/67976/ De fant Forbrukerrådet ut at man spesielt i Oslo, og da spesifikt i på selskapslokaler i Holmenkollåsen opplever avvik. Det hele er rundet av med forbrukerråd i forhold til å bestille varer/tjenester. - Føler dere at dere er prisbevisste i forhold til bryllupet? Pruter dere? - Bestiller dere catering for seg, lokaler for seg osv, eller går dere for pakkeløsninger? -Erfaringer på brudebukett: Har noen av dere prøvd å ikke nevne at det dreier seg om brudebukett, men bare spesialbestilt en "vanlig" bukett? -Andre erfaringer i forhold til at bryllupsplanleggingen hvor du har opplevd å føle deg utnyttet som forbruker?
sommerbrud 2011 Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Jeg er så absolutt en prisbevist brud, da vi ikke ønsker å bruke unødvendig mye penger på bryllupet. Min erfaring er helt klart at prisene økes (tidvis drastisk) dersom varen eller tjenesten skal leveres til bryllup. I de tilfellene hvor det er mulig å unngå å si at noe er til bryllup, har jeg gjort dette. Men det er jo en del ting hvor det er vankelig å skjule det (brudebukett). I stedet for å gjennomføre mye ren pruting, som ikke faller naturlig for meg, har jeg i stedet forsøkt å skape konkurranse og hente inn tilbud fra ulike stedet. Eksempelvis sendte jeg ut en mail til en helt haug med blomsterbutikker i området med bilde av en brudebukett og knappehullsblomster av den typen jeg vil ha, og spurte hva de skulle ha for å levere denne. Prisene varierte veldig, alt fra 3500 til 600 for brudebuketten. Jeg gikk så og snakket med de som var billigst for å forsikre meg om at de faktisk var flinke og kunne levere det jeg ville ha. Jeg gjorde noe av det samme med frisør. Først spurte jeg hva de skulle ha for oppsett av hår og sminke. Så når jeg hadde fått prisene snakket jeg med dem. Det kom da frem at det var til bryllup, og noen kom da med en 3 eller 4 dobling av den opprinnelige opplyste prisen. Når jeg spurte hvorfor det skulle være så mye dyrere kom enkelte med noe tull om at bryllup var så spesielt så derfor måtte jeg jo være villig til å betale mer. Andre sa at dette jo dekket sjampanje og sånn (hvilket jeg ikke har behov for hos frisøren). Siden jeg allerede hadde fått priser for samme jobben, var det lettere for meg å få disse prisene til tross av at det var til bryllup. Så med andre ord, ja jeg har opplevd en rekke ”bryllupspriser” og jeg har forsøkt mitt beste å unngå dette. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Jeg gikk samme dagen til mester grønn og fant de blomstene jeg ville ha i brudebuketten og gikk til kassen og spurte om hun kunne binde de sammne til en brudebukett, det kunne hun men ble sur for at jeg ikke hadde ringt i forveien for dekoratøren var ikke kommet på jobb enda. Jeg sa som sandt var at det var hele poenge mitt og ikke få en dekoratør til å lage brudebukett for da hadde det blitt mye dyrere. Den kostet meg 380 kroner. Jeg er selv frisør og vet at med en gang det er brudeoppsett koster det som regel fra 3000 og oppover, et vanlig oppsett uten champagne, brudeslørfesting og hjelp til å få på kjolen koster ca 7-800kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå