Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant nettopp et blogginnlegg som er 100 % identisk med ett jeg har skrevet og har på min egen blogg. Denne personen har åpenbart bare kopiert dette fra min blogg og limt det inn i sin egen. Er dette lov? Jeg innbiller meg at det er lov innenfor opphavsrett eller noe sånt, som sier at dette ikke er lov.

Må også legge til at hun aldri har spurt meg om det er greit å kopiere innlegget eller nevnt meg på noen som helst måte i innlegget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva reglene er, men sånne ting bør man vel egentlig regne med når man poster innlegg på en offentligg blogg? Det er selvfølgelig fortsatt frekt gjort.

Skrevet

Nei, det er ikke lov. Send en mail og gjør oppmerksom på at det er din tekst, og at du helst ser at den blir fjernet.

Nå kan det riktignok diskuteres om det du har skrevet har verkshøyde, men det er altså en definisjonssak. Det er også vanskelig å si noe om uten å ha sett selve teksten.

Skrevet

Det er normal folkeskikk å vise til kilde, så jeg hadde sendt en mail.

Skrevet

TS her, vet ikke hvorfor mitt første innlegg ble postet som AB. Må ha kommet nær knappen..

Men hvor kan jeg referere hen som sier at dette ikke er lov? Er det en paragraf f.eks?

Tusen takk for svar forresten! Merka jeg ble skikkelig sur da jeg leste at noen hadde kopiert direkte fra meg!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er brudd på opphavsretten, og dermed loven. Les mer her: http://hannemyr.com/faq/legal_dm.html

Synes alle som driver med blogging burde ta et lite kurs i lover og regler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...