Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med ansiennitet i sammenheng med jobbsøking, prøver jeg å finne ut av min stillingsprosent gjennom ni års jobbing ved et arbeidssted.

Jeg jobbet altså på et arbeidssted i ni år. Jeg var fast ansatt de første årene (uten fastsatt stillingsprosent), men etter hvert ble jeg bare en person som jobbet omtrent alle ferier (jul, påske, sommer) samt ved sykdom og ekstra. Det er altså vanskelig å si hvor mange stillingsprosent jeg har jobbet.

Men jeg må finne ut av dette på noe vis, for de ni årene utgjør jo litt i ansiennitet i forhold til ansettelse ved et annet arbeidssted.

Så;

Et år jobbet jeg bare 4 mnd i løpet av året. Og det var til sammen 97 timer.

Et annet år jobbet jeg gjennom alle 12 månedene, og da jobbet jeg 693 timer til sammen.

(Dette er bare eksempler på to av de ni årene)

Hvordan skal jeg regne ut dette? Skal jeg ta antall timer delt på antall måneder, for så å finne ut stillingsprosent? For hvert år? Og så legge sammen stillingsprosentene for hvert år og dele de på ni år?

Jeg blir helt gal i hodet av dette, jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg! Jeg har tenkt på å kontakte arbeidsstedet, men faktisk er det nedlagt :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver å godkjenne eventuell anisitet. Dvs noen godtar kun relevant arbeidserfaring, andre kun der jobben har vært hovedinntektsskilde (dvs ikke ferie/sommerjobb (det er sånn i kommunen jeg var sist ansatt) ), andre godtar kun det som er etter utdanning mens andre igjen godtar det som fins. Du må også dokumentere hvor mye du har jobbet i de forskjellige periodene for å få det godkjent, dvs at du må ha bekreftelse fra arbeidsgiver for å få for den prosenten du har jobbet.

Skrevet (endret)

Jeg har aldri gjort noe sånt før, men det ser egentlig ut som et ganske enkelt regnestykke? Hvis du finner ut stillingsprosenten din i hvert av de 9 årene, og regner ut gjennomsnittet. Eller du kan bare se hvor mange timer du har jobbet i løpet av de 9 årene du har vært der, og dele på antall timer som tilsvarer 100% over en 9 års periode. Feks hvis en 100% stilling tilsvarer 1000 timer året og du har jobbet der 500 timer hvert år har du jobbet 9*500 også må du dele på antall timer som tilsvarer en 100% stilling gjennom de 9 årene som da blir 9*100. Det blir 0.5, som svarer til 50%

Ta ett år om gangen. Begynn med det første året. Hvor mange timer jobbet jeg dette året? Hvor mange timer tilsvarer 100%? Del det første på det andre. Gjør dette med alle årene. Regn så ut gjennomsittet av de 9 tallene du får fra hvert år.

Endret av Jafar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...