Gjest uAnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #21 Skrevet 20. mars 2011 Jeg tenkte også på å bli frisør helt til det gikk opp for meg hvor mange nasty hodebunner og kjipe folk det finnes:D
Nixo Skrevet 20. mars 2011 #22 Skrevet 20. mars 2011 Det er ikke bare «slitasjeskader på rygg, nakke og armer» som er det farlige, det er også sjanse for eksem allergier og andre hud problemer i denne bransjen.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #23 Skrevet 20. mars 2011 Det er ikke bare «slitasjeskader på rygg, nakke og armer» som er det farlige, det er også sjanse for eksem allergier og andre hud problemer i denne bransjen. Brukes det ikke hansker når de farger hår?!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #24 Skrevet 20. mars 2011 Brukes det ikke hansker når de farger hår?! jeg jobber som frisør, bruker hansker når jeg er i kontakt med alle kjemikalier, tilogmed når jeg vasker kundene mine.. men har alikevel eksem.. man blir ikke frisør fordi man ønsker å tjene mest mulig penger, man blir det fordi man lever og ånder for hår, er kreativ og elsker å lage noe nytt og ikke minst å jobbe med mennesker
Nixo Skrevet 20. mars 2011 #25 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Brukes det ikke hansker når de farger hår?! Er ikke sikker, har aldri har farget håret, men har hørt at frisører sliter med både hud-problemer og allergier. Endret 20. mars 2011 av Nixo
Gjest Hikken Skrevet 20. mars 2011 #26 Skrevet 20. mars 2011 jeg jobber som frisør, bruker hansker når jeg er i kontakt med alle kjemikalier, tilogmed når jeg vasker kundene mine.. men har alikevel eksem.. man blir ikke frisør fordi man ønsker å tjene mest mulig penger, man blir det fordi man lever og ånder for hår, er kreativ og elsker å lage noe nytt og ikke minst å jobbe med mennesker Er du ikke nervøs for å fa allergier mot ting som parfymer og lignende?
La Papesse Skrevet 20. mars 2011 #27 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har jobbet som frisør i snart 20år. Bortsett fra i lærlingetiden, har lønnen vært meget god. I disse årene har også jeg hatt allergier, men holder de i sjakk med hansker og kortison salve (gjennomsnitt 1gang i månden) så det er absolutt ingen hindring! For meg er det å være frisør utrolig givende. Jeg har alle mulige forskjellige mennesker som kunder, som jeg lærer mye fra. I yrket mitt har man også mange forskjellige rettninger å gå. Alt fra å jobbe i salong, som er det mest vanlige. Jobbe for magasiner med å style hår til fotoshoot. Holde kurs for andre frisører. Eller som lærer for de som vil bli frisører. Jobbe med make up. Konkuranse frisering.. Man kan ha mer administrativ jobbing, ved å starte, eller drive en salong. For å nevne noe.. Jeg har vært innom alt jeg har nevnt her, men det jeg liker aller aller best, er å jobbe i salong. Jeg har verdens beste jobb. Tenk, hver dag får jeg lov til å gjøre mennesker fine og fornøyde Kan ikke ha bedre jobb, spør du meg
Gjest Hikken Skrevet 20. mars 2011 #28 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har jobbet som frisør i snart 20år. Bortsett fra i lærlingetiden, har lønnen vært meget god. I disse årene har også jeg hatt allergier, men holder de i sjakk med hansker og kortison salve (gjennomsnitt 1gang i månden) så det er absolutt ingen hindring! For meg er det å være frisør utrolig givende. Jeg har alle mulige forskjellige mennesker som kunder, som jeg lærer mye fra. I yrket mitt har man også mange forskjellige rettninger å gå. Alt fra å jobbe i salong, som er det mest vanlige. Jobbe for magasiner med å style hår til fotoshoot. Holde kurs for andre frisører. Eller som lærer for de som vil bli frisører. Jobbe med make up. Konkuranse frisering.. Man kan ha mer administrativ jobbing, ved å starte, eller drive en salong. For å nevne noe.. Jeg har vært innom alt jeg har nevnt her, men det jeg liker aller aller best, er å jobbe i salong. Jeg har verdens beste jobb. Tenk, hver dag får jeg lov til å gjøre mennesker fine og fornøyde Kan ikke ha bedre jobb, spør du meg Høres ut som et fantastisk yrke!
La Papesse Skrevet 20. mars 2011 #29 Skrevet 20. mars 2011 Høres ut som et fantastisk yrke! Ja, det er akkurat det det er
Gjest Hikken Skrevet 20. mars 2011 #30 Skrevet 20. mars 2011 Ja, det er akkurat det det er Iiiiiiiiiiiiiiii gleder meg!^^
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #31 Skrevet 20. mars 2011 Er du ikke nervøs for å fa allergier mot ting som parfymer og lignende? nei... det eneste jeg blir værre av er den kontakten jeg har med hår. men jeg elsker yrket så da lærer man seg å leve med det har hatt det sånn i 3 år og nå begynner rygg og nakke å takke for seg.. men vil ikke bytte det ut med noe annet! og hvis man jobber på provisjon, har jobbet seg opp en god kundekrets både på salg og behandling, kan man fort tjene opptil 200 kr timen
Jesse Skrevet 20. mars 2011 #32 Skrevet 20. mars 2011 nei... det eneste jeg blir værre av er den kontakten jeg har med hår. men jeg elsker yrket så da lærer man seg å leve med det har hatt det sånn i 3 år og nå begynner rygg og nakke å takke for seg.. men vil ikke bytte det ut med noe annet! og hvis man jobber på provisjon, har jobbet seg opp en god kundekrets både på salg og behandling, kan man fort tjene opptil 200 kr timen Helt ærlig, hvis rygg og nakke begynner å takke for seg, burde du vurdere noe annet! Jeg gikk for lenge med senebetennelse, og har den nå kronisk...
La Papesse Skrevet 20. mars 2011 #33 Skrevet 20. mars 2011 Helt ærlig, hvis rygg og nakke begynner å takke for seg, burde du vurdere noe annet! Jeg gikk for lenge med senebetennelse, og har den nå kronisk... Et lite tips: Husk arbeidsstillinger og trening! Sant å tøye ut armer og fingre etter endt arbeidsdag
Jesse Skrevet 20. mars 2011 #34 Skrevet 20. mars 2011 Et lite tips: Husk arbeidsstillinger og trening! Sant å tøye ut armer og fingre etter endt arbeidsdag Var nøye på dette, men senebetennelse klarte jeg ikke unngå allikevel desverre. Angrer nå i ettertid at jeg gikk så lenge med det før jeg sluttet.. Men,men..
Morea Skrevet 20. mars 2011 #35 Skrevet 20. mars 2011 Jeg takker min fantastiske frisør hver dag! Hun er superflink og en hyggelig samtalepartner. Jeg har alltid hatt det inntrykket av at dette virkelig er et solid yrke, og jeg håper at frisørene har den yrkesstoltheten de bør ha på tross av kommentarer som dette. Og med fare for å virke useriøs, det er jeg ikke: Med det håret jeg har fra naturens side hadde jeg aldri fått pult hvis det ikke var for hennes kompetanse!
La Papesse Skrevet 20. mars 2011 #36 Skrevet 20. mars 2011 Var nøye på dette, men senebetennelse klarte jeg ikke unngå allikevel desverre. Angrer nå i ettertid at jeg gikk så lenge med det før jeg sluttet.. Men,men.. Man har en endens til å prøve "bare litt til".. Noen ganger har man desverre ingen valg :frown: 1
La Papesse Skrevet 20. mars 2011 #37 Skrevet 20. mars 2011 Og med fare for å virke useriøs, det er jeg ikke: Med det håret jeg har fra naturens side hadde jeg aldri fått pult hvis det ikke var for hennes kompetanse! Hehe
Gjest Hikken Skrevet 21. mars 2011 #38 Skrevet 21. mars 2011 Hvordan fikk dere frisører det til å gå rundt da dere var lærlinger? første året er jo lønna så lite som 40 kroner i timen
DBM Skrevet 21. mars 2011 #39 Skrevet 21. mars 2011 Hvordan fikk dere frisører det til å gå rundt da dere var lærlinger? første året er jo lønna så lite som 40 kroner i timen Det er 40 kr mer enn hva jeg tjente på VK2 Økonomiske og administrative fag. Er riktignok to års læretid, men likevel. 2
Jesse Skrevet 21. mars 2011 #40 Skrevet 21. mars 2011 Hvordan fikk dere frisører det til å gå rundt da dere var lærlinger? første året er jo lønna så lite som 40 kroner i timen Jeg hadde stipend i tillegg (borteboerstipend + vanlig stipend)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå