AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Frisør må virkelig være et av de minst betalte yrkene. Hvordan kan noen ønske å utdanne seg til en jobb som man må gi seg i før fylte 30 både på grunn av den dårlige lønnen ( 116 kr timen )og slitasjeskader på rygg,nakke og armer?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Fordi de er interessert i hår. MINDBLOWING. Det er mange dårlig betalte yrker som kan gi deg varige yrkesskader, men det er mange grunner til å ville velge disse.
princess89 Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Jeg skal bli frisør. Hvorfor? Jo fordi jeg elsker å drive med hår, lage frisyrer osv. Hvorfor gidde å sitte på et kontor hele dagen, liksom? Tenk så kjedelig DET må være da? Mange som gjør det fordi! 4
Tears.of.the.Sun Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Noen er nødt til å bli frisører. Hvis ikke hadde vi alle gått rundt med slitte tupper og teite frisyrer. Og som alle andre sier, valg av yrke går like ofte på _interesse_ som lønn. 1
Sofiemor Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Frisør må virkelig være et av de minst betalte yrkene. Hvordan kan noen ønske å utdanne seg til en jobb som man må gi seg i før fylte 30 både på grunn av den dårlige lønnen ( 116 kr timen )og slitasjeskader på rygg,nakke og armer? Hvem skulle ha klippet deg hvis ikke noen hadde hatt "gidd" til å være frisør? 1
Jesse Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Frisør må virkelig være et av de minst betalte yrkene. Hvordan kan noen ønske å utdanne seg til en jobb som man må gi seg i før fylte 30 både på grunn av den dårlige lønnen ( 116 kr timen )og slitasjeskader på rygg,nakke og armer? litt OT, men tarifflønna er nå på rundt 135,- Jeg er utdannet frisør (jobber ikke som det lenger), fordi jeg hadde en interesse av det, og elsker å være kreativ! Men ja, det er mye slitasjeskader, jeg måtte slutte pga det. (Men det er det i mange andre yrker også!)
MadMax Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Ser hvertfall på bygda at det er mange som driver hjemmefra. Med null husleie på salongen, og en klipp/stell som koster 400kr og oppover, så tror jeg disse frisørene ikke akkurat har 116kr timen..
Gjest Fikira Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Frisør må virkelig være et av de minst betalte yrkene. Hvordan kan noen ønske å utdanne seg til en jobb som man må gi seg i før fylte 30 både på grunn av den dårlige lønnen ( 116 kr timen )og slitasjeskader på rygg,nakke og armer? Hvorfor gidder folk å bli vaktmestere, sykesøstre, helsepleiere... Handler ikke alltid om lønn vettu =) 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Frisør må virkelig være et av de minst betalte yrkene. Hvordan kan noen ønske å utdanne seg til en jobb som man må gi seg i før fylte 30 både på grunn av den dårlige lønnen ( 116 kr timen )og slitasjeskader på rygg,nakke og armer? for en tankegang...om alle tenkte slik, så sto vi alle å klipte seg selv. Du var dagens blonde
Gjest Hikken Skrevet 19. mars 2011 #11 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har kjempelyst å bli frisør, og for meg så gjør det ikke mye om lønna ikke er verdens beste Jeg er kreativ og ELSKER å holde på med hår!!
sequin Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 Det finnes jo tusen milliarder frisører da Jeg skjønner at folk syns det er gøy med hår, men jeg skjønner ikke at det faktisk finnes så mange som vil bli frisører :O
sinne Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 Ser hvertfall på bygda at det er mange som driver hjemmefra. Med null husleie på salongen, og en klipp/stell som koster 400kr og oppover, så tror jeg disse frisørene ikke akkurat har 116kr timen.. [/quote men saks, kam, børste, føhner, styling produkter, srøm osv koster ikke noe?? når man trekker ut alle kostnader så er det ikke sikkert man sitter igjen med så mye mer selv om man driver hjemme..
Gjest Rampunge Skrevet 19. mars 2011 #15 Skrevet 19. mars 2011 Fordi noen liker biler og andre liker hår. Hvilket yrke har du? Regner med du er sivilingeniør, lege eller banksjef siden du er så opptatt av lønn. Mange jobber ikke fordi de vil bli rike, men fordi de elsker det de holder på med!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #16 Skrevet 19. mars 2011 Fordi noen liker biler og andre liker hår. Hvilket yrke har du? Regner med du er sivilingeniør, lege eller banksjef siden du er så opptatt av lønn. Mange jobber ikke fordi de vil bli rike, men fordi de elsker det de holder på med! Å elske yrket sitt, joda greit nok det, men man kan jo knapt leve av frisørlønn
Stinkerbell Skrevet 19. mars 2011 #17 Skrevet 19. mars 2011 På samme måte som jeg er glad for at noen gidder å sitte i kassa på Kiwi så jeg får betalt mitt daglige brød, er jeg veldig, veldig glad for at noen liker såpass godt å holde på med hår at de gidder å bli frisører, enda det er dårlig betalt. Uten dem hadde jeg jo ikke vært noe fin på håret. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #18 Skrevet 20. mars 2011 Hvorfor gidde å sitte på et kontor hele dagen, liksom? Tenk så kjedelig DET må være da? Mange som gjør det fordi! Mange som tror det å jobbe på kontor er kjedelig. Men det er UTROLIG mange forskjellige yrker man kan ha på kontor, og mange av dem er kreative. Jeg har ett. Når det regner og snør, så er jeg iallefall glad jeg ikke jobber ute...
Gjest strykebrett Skrevet 20. mars 2011 #19 Skrevet 20. mars 2011 Jeg syns det er utrolig dumt å liksom skulle sette ulike yrker opp imot hverandre. Hva er galt med å være frisør? Personlig har jeg null interesse for hår, men jeg skjønner jo at det kan være en givende jobb likevel. Frisører får jo god kontakt med kundene sine, det framstår som et yrke som er både sosialt og kreativt, så jeg skjønner at det passer for mange.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #20 Skrevet 20. mars 2011 Jeg ville bli frisør, men etter at jeg leste hvor stor sjanse det er for allergier og astma la jeg fra meg den drømmen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå