Gå til innhold

Hvordan bruker du mat?

Gjest anonym

Hvordan bruker du mat?  

1. 1. Hvordan bruker du mat?

• Jeg spiser kun når jeg er sulten.
      5
    • Jeg nekter meg selv å spise når jeg er sulten.
      0
    • Jeg spiser når jeg er nedfor eller trist og lei.
      0
    • Jeg spiser når jeg kjeder meg.
      4
    • Flere av de ovenstående alternativer passer på meg.
      21

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spiser når jeg er sulten (så sant mat er tilgjengelig), spiser for å være sosial og høflig (anses som en smule uhøflig å takke nei når du kommer på besøk og de har bakt en kake bare for din skyld). ELlers spiser jeg vel innimellom fordi jeg kjeder meg litt, litt sånn "rastløshetspising". Spiser sjelden for å trøste meg selv. Er jeg trist nok, mister jeg matlysten. Heldigvis sjelden dette inntreffer!

Jeg er glad i mat, men prøver å være bevisst på hva jeg smetter inn i munnen og ned i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candyfloss

Spiser når andre bestemmer at jeg må. Prøver å spise selv, men ikke alltid like lett å klare det selv.. :roll:

Da jeg gikk på ungdomsskolen spiste jeg alltid når jeg var sulten, kunne sluke åtte hamburgere på rappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser når det er mat... Altså spiser til sånn omtrent faste tider hver dag og da er jeg ofte sulten. Spiser også litt for å kose meg (snop i helga og sånn).

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mat er nesten like godt som sex! Jeg MÅ ha mat hver 3 time, men da spiser jeg ganske lite, og kun for å stille sulten. På kvelden får jeg en annen type hunger, som går mer på at jeg har lyst til å kose meg. Men det tillater jeg meg ikke. I helgene derimot, er det fritt frem til å spise akkurat det jeg har lyst på! Jeg kan også spise når jeg er lei meg, men som regel tar jeg meg heller en røyk da.:kul: (røyker ikke ellers.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Mat er noe jeg har et helt naturlig og sunt forhold til. Jeg spiser når jeg er sulten, nyter god mat, kan småspise hvis jeg kjenner jeg bare har lyst på noe , spiser snop når jeg vil, koser meg med mat sammen med andre. Men jeg spiser ikke opp mat jeg ikke liker.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig ofte jeg er sulten egentlig. Spiser et sunt, lite måltid hver 3 time. Men hender jeg må ha en sjokkis, eller is hvis jeg synes veeeeldig synd på meg selv. I helgene skeier jeg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg spiser til nogenlunde faste tider og hvis jeg er sulten (er egentlig sjeldent veldig sulten, tror jeg kommer sulten i forkjøpet). Hvis jeg er veldig lei meg mister jeg matlysten, og jeg kan glemme/nedprioritere å spise hvis jeg har veldig mye å gjøre.

For meg er god mat veldig viktig og jeg er veldig glad i å spise ute eller lage ekstra god mat hjemme. Hater kjedelig mat og lager/spiser aldri noe jeg ikke syns er virkelig godt (med mindre jeg får det servert). Tror jeg har et sundt og rimelig greit forhold til mat egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser når jeg er sulten, hvis jeg burde spise men ikke er sulten, når folk maser om at jeg burde spise, når jeg får lavt blodsukker og blir skikkelig følsom (hender jeg glemmer å spise og da blir jeg hissig og lei meg for ingenting :oops: ), eller hvis jeg skal kose meg. Savnet et alternativ for å kose seg...mat/gotteri kan jo være kos og sosialt også...

Noen få ganger kan jeg nekte meg selv å spise når jeg er sulten, men det er heldigvis ikke så ofte lenger.

Spiser aldri fordi jeg er lei meg eller syns synd på meg selv, da mister matlysta istedet jeg og må presse meg til å spise.

Vi prøver å alltid ha god og fristende mat hjemme, bruker endel penger på det. Føler vi må prioritere det ellers gidder vi ikke å spise :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser når jeg er sulten, og det er med veldig ugjevne mellomrom.

Kan gå en hel dag og glemme at jeg må spise, mens andre dager eter jeg meg stappmett hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Mat er noe jeg har et helt naturlig og sunt forhold til. Jeg spiser når jeg er sulten, nyter god mat, kan småspise hvis jeg kjenner jeg bare har lyst på noe , spiser snop når jeg vil, koser meg med mat sammen med andre. Men jeg spiser ikke opp mat jeg ikke liker.. :oops:

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser når jeg er sulten noen ganger - andre ganger nekter jeg meg å spise når jeg er sulten - det kommer an på hvilket humør jeg er i og hvordan jeg synes om meg selv da.

Jeg trøstespiser også, og når jeg sliter eller stresser mye- hvilket kan innebære at jeg går og gumler drops og sjokolade i perioder .... :oops:

Og det kan hende jeg spiser når jeg kjeder meg ......kan bli mye stapping av mat i munnen da .......huff ........

så jeg valgte det siste alternativet jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser altfor mye, noe vekta viser altfor godt. Hver mandag skal jeg begynne å tenke over hva jeg stapper i meg (hvorfor alltid på en mandag?), men ryker etter 2-3 dager. Må egentlig ta meg kraftig sammen, skulle ønske det kom en superkur der det kom resultater med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Spiser ofte. Må nesten det, ellers blir jeg tappet for energi og veldig slapp. Har en kronisk smertetilstand som fyrer litt opp under dette. Ellers er jeg jo et velsignet matvrak da, elsker mat på grensen til det vekt-fiendtlige, og det skal ikke mye rumling til før jeg står på kjøkkenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forhold til mat vil jeg anse som rimelig merkverig. Sliter ikke med spiseforstyrrelser av noe slag, men er rett og slett ikke overveldende glad i mat. Spiser for å overleve, og that`s it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...