Gå til innhold

Kvinneguiden, anti kredittkort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av noen sekunder på kvinneguiden har det dukket opp minst tre reklamebannere om hvordan man skal bli kvitt kredittkortene sine. I all verden? Jeg vil da ikke bli kvitt kredittkortene. Det er jo den mest praktiske måten å handle på, og koster ikke en krone i renter om man betaler i tide. I tillegg får jeg bonuser. Den ene reklamen der ba meg "dra i spakene", og konkluderte med at jeg kan spare over 30 000 hos dem. Tviler litt på det gitt, når de med liten skrift tar over 15% rente. :sjenert:

Hvorfor så mange sånne reklamer her akkurat nå? Har man oppdaget at det finnes en del brukere her inne som mener kredittkort er djevelens verk? De folkene virker sikkert ikke reklamen på, for de har vel ikke kredittkort i utgangspunktet. ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man har oppdaget at det finnes stadig flere folk med et trøblete forhold til kredittkort. Da blir det selvsagt interessant å sko seg på deres elendighet. "Kom til oss, bytt ut gjelden din med en ny, til en bittelitt lavere rente."

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også notert meg dette, og forstår rett og slett ikke hvorfor de på liv og død skal ha oss til å kvitte oss med kredittkortene.

Kredittkort er da helt glimrende, så lenge man bruker de på rett måte.

- Man er rimelig godt beskyttet mot svindel, da man kan bestride kravet dersom en blir belastet for en vare/tjeneste man ikke har mottatt.

- En får gratis betalingsutsettelse.

- Det er ofte reiseforsikring inkludert i kortet.

- Enkelt i bruk.

- Kan brukes omtrent hvor som helst, uten å tenke på valuta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lagt merke til at selve kvinneguiden er (jeg bruker adblock), men har lagt merke til at enkelte brukere her virker veldig i mot det.

Selv så bruker jeg kun kredittkort når jeg handler på internett og det har godt kjempefint. Betaler alltid i tide. Er også langt tryggere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også notert meg dette, og forstår rett og slett ikke hvorfor de på liv og død skal ha oss til å kvitte oss med kredittkortene.

Kredittkort er da helt glimrende, så lenge man bruker de på rett måte.

Det er ikke de som bruker kredittkort på rett måte som er målgruppen.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke bare her på Kvinneguiden slike annonser har dukket opp. Dessverre dukker slike annonser opp over alt for tiden.

Slike lån er for de som ikke er like flinke som TS: De som IKKE betaler i tide, og som gjerne har flere kredittkort som er "godt belånt".

Kredittkort er en fin ting for de som klarer å holde kontrollen og betale i tide, dessverre er det ikke alle som klarer det. Men jeg tror heller ikke slike lån er riktig løsning for dem som er ille ute og kjøre, men det er sikkert lett å bli fristet av slike annonser hvis kreditten er fylt til randen..

• Liker 1
Skrevet

Det er vel et tegn i tiden at "alle" har lån i hytt og vær og bruker kredittkortene litt for løssluppent. At det faktisk finnes folk som bruker pengene sine fornuftig blir det jo ikke god journalistikk av.

Selv er jeg irritert over en långiver som driver og sender meg reklame i posten hele tiden, hvor de ber meg om å "samle alle dine dyre kreditter og forbrukslån" hos dem. Jeg har ingen forbrukslån, og betaler alltid min kreditt før forfall. :kjefte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...