Gjest tore Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Hei. Jeg og sammboeren har felles barn, mor har nå bestemt seg for å flytte ut. Hun har byttet adresse på seg selv og våre felles barn. Vi har bodd på samme adresse med barna og de var folkeregistrert her de nå bor. Vi har felles foreldre annsvar. Det jeg lurer på er om mor kan bytte adressen på våre barn uten å ha godkenning fra meg? Hun har allerede gjort det på internett, men kan jeg eventuellt ta kontakt med folkeregistret og få det ommgjort?
pelle Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Nei. Folkeregisteret krever nok underskrift fra begge foreldrene. Om ikke den andre underskriver, skal den andre bli spurt om h*n er klar over dette og om vedkommende samtykker.
pelle Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 ...og ja, du bør ta kontakt med folkeregisteret før det går for lang tid! Jo raskere, jo bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Hei. Jeg og sammboeren har felles barn, mor har nå bestemt seg for å flytte ut. Hun har byttet adresse på seg selv og våre felles barn. Vi har bodd på samme adresse med barna og de var folkeregistrert her de nå bor. Vi har felles foreldre annsvar. Det jeg lurer på er om mor kan bytte adressen på våre barn uten å ha godkenning fra meg? Hun har allerede gjort det på internett, men kan jeg eventuellt ta kontakt med folkeregistret og få det ommgjort? Ungene må jo ha ny adr om de skal flytte. Hadde du tenkt å nekte det da?
Gjest hermine Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Hei. Jeg og sammboeren har felles barn, mor har nå bestemt seg for å flytte ut. Hun har byttet adresse på seg selv og våre felles barn. Vi har bodd på samme adresse med barna og de var folkeregistrert her de nå bor. Vi har felles foreldre annsvar. Det jeg lurer på er om mor kan bytte adressen på våre barn uten å ha godkenning fra meg? Hun har allerede gjort det på internett, men kan jeg eventuellt ta kontakt med folkeregistret og få det ommgjort? Nei, selvfølgelig og heldivis kan hun ikke gjøre dette. Ta kontakt med folkeregisteret. Barna kan i utgangspunktet ikke flyttes før dere er blitt enig om omsorgen. Er dere uenige må dere til mekling. Desverre er det mange som virker tro de bare kan gå fra den andre parten og ta med seg barna sånn uten videre. I verste fall kan det slå så hardt tilbake på dem selv at dem mister omsorgen.
Ulrikke Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Dersom dere har felles foreldreansvar, kan ikke mor gjøre dette uten ditt samtykke. Du skal samtykke i at hun kan flytte barna ut av deres felles hjem!
Gjest gjest Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Ungene må jo ha ny adr om de skal flytte. Hadde du tenkt å nekte det da? Om de ikke er blitt enige om omsorgen så må han jo selvsagt nekte ja. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Folkeregisteret krever både samtykke fra deg og meklingsattest.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2011 #9 Skrevet 20. mars 2011 Dessuten - om det skulle bli tvist om samvær og denslags, stiller hun mye svakere iom at det er HUN som har flyttet. Ettersom hun ikke kan endre bostedadresse på barna uten ditt samtykket, blir det derfor sett på som at HUN har flyttet FRA deg og barna. Det gjør at du stiller sterkt, i fall det skulle bli trøbbel.
Gjest mm Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Det blir ikke godkjent av folkeregisteret. Vi (mann, barn og jeg) flyttet for noen år siden. Jeg registrerte flytting for meg og barn først, vi skulle flytte en måned før mannen pga jobb. Da kom det brev i posten som mannen måtte skrive under på (godkjenne flyttingen). Da regisrerte vi hans flytting også, og da var alt i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå