Gå til innhold

Desigual - noen som kjenner til det merket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg sjekker jevnlig Finn for motekupp, og fant denne kjolen; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27458849 som jeg falt for. Mener selv at jeg er ganske bevandret i moteverdenen, men Desigual har jeg ikke hørt om før. Noen her som har klær av dette merket som kan fortelle litt om kvaliteten?

Har googlet litt, selvfølgelig, og alt jeg har lest om butikkene/merket er ganske positivt. Ser at de har ganske stive priser for å være en spansk kleskjede, så det er kanskje synonymt med kvalitet?

Skrevet

Desigual er kjent for fargerike, litt annerledes klær. Har selv to skjørt fra den produsenten. Det ene skjørtet ble kjøpt i 2010, det andre i år, så kan ikke ikke skryte på meg lang fartstid med merkene. De er av stoff med høy kvalitet, og det har mye å si, synes jeg.

Desigual er ganske kjent på verdensbasis, forresten. ;) Var nylig en moteserie i svenske Elle med bilder av diverse fargerike klær - hvor Desigual var presentert. Dessverre er utvalget av klær fra produsenten relativt smalt i Norge.

Skrevet (endret)

Jeg vil si at Desigual er et kvalitetsmerke. Det er også er kjent merke på verdensbasis men har fått lite oppmerksomhet i Norge, noe som er synd. Jeg har en kjole og en skjorte fra Desigual mens bror min har flere skjorter, favorittskjortene hans! :)

Det eneste du bør være oppmerksom på er størrelsene, spanske størrelser er ofte litt små. Jeg må som regel opp en str i disse klærne.

Endret av mocci
AnonymBruker
Skrevet

For en kul veske. *sikle*

Er det noen norske produsenter som lager lignende?

Deaguial har veldig mange fine klær. Jeg har to t-skjorter som er fire år gamle som jeg fremdeles bruker. Merket passer godt til denne 70-talls trenden.

AnonymBruker
Skrevet

For de som bor i området; Studio Mote på Vågen i Sandnes selger dette merket, har ganske greit utvalg også.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmh, blir bare mer og mer sikker på at jeg vil ha kjolen. Hvis den ikke passer, kan jeg returnere den da?

AnonymBruker
Skrevet

Desigual er spansk.

Igual betyr lik, og desigual betyr dermed noe sånt som "ulik". Passer godt på Desigual sine klær, fordi de bruker veldig mye assymetri. Jeg personlig synes assymetriske klær (mønstre, farger) kan bli litt slitsomt.

Kåpene til Desigual er veldig smale over skuldrene, og har litt dårlige sømmer. Vet om en butikk i byen her som tar inn klær fra Desigual, men ikke kåpene. Nettopp fordi de mener de har litt for dårlig kvalitet søm-messig.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmh, blir bare mer og mer sikker på at jeg vil ha kjolen. Hvis den ikke passer, kan jeg returnere den da?

Det kan jo ikke vi vite, det må du jo avtale med selgeren.

AnonymBruker
Skrevet

Det må du avtale med selgeren. Spør om å få en kjøpskontrakt, og be om at punktet skrives inn. Tilbyr ikke Finn.no slike kontrakter? Personlig hadde jeg aldri gått med på det, men mulig at selger er hyggelig. Hun har jo priset tingene ganske rimelig i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være slem, men jeg syns disse klærne er grusomme (både de i linken og de i butikken Studio Mote). Veldig lite riktige motemessig og jeg får kunst- og håndverklærer følelse av å se de.

Tør jeg spør hvor gamle dere som liker disse klærne er? På voksne kvinner kan enkelte av plaggene være stilige om man kombinerer der rett, men jeg syns ingen under 30 bør ta på seg dette.

Skrevet

Jeg synes det er glorete klær med pussig snitt, men hver sin smak. Folk som liker Desigual, synes nok at de klærne jeg liker, er kjedelige.

Skrevet

Jeg er 22. Foretrekker de mindre glorete klærne deres, jeg, da. De har blant annet topper i hvitt/dongeristoff som er litt enklere i mønsteret. Men de selges selvfølgelig ikke i Norge :)

Skrevet

Jeg har passert 30 ja, så jeg skulle vel være midt i målgruppen....;) Jeg er enig i at Desigual har mye glorete men det finnes plagg som er mindre voldsomme. Begge plaggene mine er ikke spesielt glorete, det ene kjøpt i utlandet. Det er nemlig veldig lite av kolleksjonene som tas inn i Norge, og det som tas inn er ofte det mest glorete også..... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har passert 30 ja, så jeg skulle vel være midt i målgruppen....;) Jeg er enig i at Desigual har mye glorete men det finnes plagg som er mindre voldsomme. Begge plaggene mine er ikke spesielt glorete, det ene kjøpt i utlandet. Det er nemlig veldig lite av kolleksjonene som tas inn i Norge, og det som tas inn er ofte det mest glorete også..... :sjenert:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270721160183&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Dette merket kan dere jo kjøpe mye billigere via Ebay....

Gjest Tigress
Skrevet

Dei har ein del som er ganske fint, av dei minst hysteriske, men det er mykje som får meg til å bli litt blingsete. Har fleire venninner som elskar Desigual, og det er faktisk mykje som er ganske kult på, men som ser heilt Picasso ut i butikken...

Annonse
Skrevet

Dei har ein del som er ganske fint, av dei minst hysteriske, men det er mykje som får meg til å bli litt blingsete. Har fleire venninner som elskar Desigual, og det er faktisk mykje som er ganske kult på, men som ser heilt Picasso ut i butikken...

Jeg synes det er kult hvis man mixer antrekket på en stilfull måte. Selv har jeg valgt noen ganske nøytrale skjørt (for å være Desigual), styler jeg dem med en enkel topp og enkle acsessories, blir det litt bohem/rocka.

Har også sett kjoler som jeg tenker er glorete, som ser kule ut på den rette dama.

For øvrig synes jeg auksjonene på Ebay er preget av at mange vet hva merket er verdt. Ikke enkelt å gjøre superbillige kupp der.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...