Gå til innhold

Hjelp, sønnen fyller år!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, minste sønnen min blir sju om knappe to uker, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal feire ham! :tristbla:

En eventuell feiring må finne sted helgen etter selve bursdagen hans, da det er en mandag han har bursdag. Den mandagen er han heller ikke hjemme før etter skolen (han kommer til å være hos pappaen sin helgen før). Jeg har en ide om hva jeg kan gjøre på selve dagen. Men det er feiringen med venner som jeg gruer meg til!

Det er flere grunner til at jeg gruer meg:

1. Han nevnte at han vil ha festen på et lekesenter med alle guttene i klassen pluss flere andre venner. Jeg sjekket ut hvor mye dette vil koste, og det kom på over kr 3000, uten bursdagskake eller gaver fra meg og storebor.

2. Jeg kunne godt overtalt ham om å ha bursdagen hjemme, men jeg har angst og klarer ikke å takle så mange barn i en liten leilighet. Det blir ikke en koselig bursdag, da jeg blir kjempestresset :tristbla: Selv hvis det blir fint vær og vi bestemmer å ha bursdagen ute, blir det vanskelig for meg å holde dem i parken. Tenk hvis jeg mister oversikten og en eller annen unge finner på "å bare sjekke et eller annet i nærheten" for å så bli borte?

3. Et alternativ er å be ham be de aller nærmeste vennnene hans, for å så ha festen på det lekesentret han ønsker. Men da er det to problemer igjen: a) Jeg setter ham i en vanskelig posisjon ved å be ham velge bort noen venner. b) Tenk om noen av de få han ber ikke kan komme av en eller an grunn når dagen kommer?

Hjelpe meg dere mødre der ute! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du jobber med - hva driver du me i hvherdagen, sa du?

Det kan være relevant for å få en større inntrykk av deg!

Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du jobber med - hva driver du me i hvherdagen, sa du?

Er det relevant å vite hva TS jobber med, for å kunne gi henne råd om bursdagsfeiringen til syvåringen hennes?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med inntrykket da?

• Liker 4
Skrevet

Kanskje noen (venner eller foreldrene til barna) kan hjelpe til på festen?

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange barn er det snakk om? 10 stk?

Vi har akkurat hatt 7-års dag for min datter, og holdt selskapet her hjemme - 2 timer karneval etter skoletid. Vi hadde pølser i brød/lompe til middag, og så fikk de leke litt, før det var tid for kaker. Svigermor kom og hjalp meg, det var god hjelp! Jentene lekte stort sett fint, det var jo litt mye støy - men det blir jo det med så mange barn.

Et alternativ kan være å holde bursdagen på f.eks Mc Donalds. Jeg til tro at det er billigere enn lekeland.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange barn er det snakk om? 10 stk?

Vi har akkurat hatt 7-års dag for min datter, og holdt selskapet her hjemme - 2 timer karneval etter skoletid. Vi hadde pølser i brød/lompe til middag, og så fikk de leke litt, før det var tid for kaker. Svigermor kom og hjalp meg, det var god hjelp! Jentene lekte stort sett fint, det var jo litt mye støy - men det blir jo det med så mange barn.

Et alternativ kan være å holde bursdagen på f.eks Mc Donalds. Jeg til tro at det er billigere enn lekeland.

Det er snakk om tilsammen 18 barn om alle kommer :dåne:

Jeg tipper at jenter er roligere enn gutter. Men takk for tips :)

Skrevet

Feir ikke over evne (økonomisk). Det kan bli en dyr "vane" opp igjennom årene.

En sjuåring skjønner at man ikke kan be alle fordi det blir for dyrt, og jeg er også sikker på at han gangske lett kan plukke ut de han aller helst vil ha med seg på feiringen.

Blir det slik at mange melder frafall, får man bare gjøre det beste ut av det. Få ut invitasjonene så tidlig som mulig. Lykke til.

• Liker 1
Gjest Brud i sommer
Skrevet

Er det ingen andre gutter i klassen som har bursdag på nesten samme tid - slik at dere kan slå dere sammen? Slik halveres kostnadene for klassekameratene iallefall. Det har vi brukt å gjøre når vi har hatt bursdager på lekeland, bowling osv. Ev spør du en mamma som du kjenner littom hun kan hjelpe deg. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Kan du be han om å enten kutte gjestelista, eller fortelle at det blir så dyrt å ha selskap med så mange at da må selve selskapet bli gaven fra deg...

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du og far kan spleise og at det er gaven fra dere?

Skrevet

Feir ikke over evne (økonomisk). Det kan bli en dyr "vane" opp igjennom årene.

En sjuåring skjønner at man ikke kan be alle fordi det blir for dyrt, og jeg er også sikker på at han gangske lett kan plukke ut de han aller helst vil ha med seg på feiringen.

Blir det slik at mange melder frafall, får man bare gjøre det beste ut av det. Få ut invitasjonene så tidlig som mulig. Lykke til.

Bedre å feire et sted, og på en måte man har råd til, enn å begynne å utelate unger. Det er vondt å bli utelatt fra sånne ting, og det burde egentlig ikke være nødvendig heller. Å ha en bursdag hjemme med 18 unger bør jo ikke være noe problem, men du bør absolutt ha noen til å hjelpe deg. Avtal med en eller to av de andre mødrene, eller hør med mor, svigermor, søsken eller en venninne. Det kan da ikke være så vanskelig å få hjelp?

Hvis jeg skulle sende guttungen min i bursdag med 17 andre hadde jeg ihvertfall ikke vært interessert i at vertinnen skulle være alene om ansvaret for alle sammen (som hun umulig kan ha oversikt over samtidig), og hadde gladelig stilt opp!

AnonymBruker
Skrevet

TS, her.

Takk for innspill alle sammen!

Det gikk seg til og jeg skrev invitasjonene, skal levere de på mandag. Det var faktisk noen i klassen han ikke ville invitere, og da var det mye lettere for meg å spørre hvem det var han VIL ha med. Da var det en liten blanding av veldig nære jentevenner og endel gutter. Så tilsammen blir de nå 10, det er et fint tall, synes jeg. Og det koster i underkanten av hva jeg planla for bursdagfeiringen :)

Det var ikke vankelig valg for ham heller :)

• Liker 2
Skrevet

Bedre å feire et sted, og på en måte man har råd til, enn å begynne å utelate unger. Det er vondt å bli utelatt fra sånne ting, og det burde egentlig ikke være nødvendig heller. Å ha en bursdag hjemme med 18 unger bør jo ikke være noe problem, men du bør absolutt ha noen til å hjelpe deg. Avtal med en eller to av de andre mødrene, eller hør med mor, svigermor, søsken eller en venninne. Det kan da ikke være så vanskelig å få hjelp?

Hvis jeg skulle sende guttungen min i bursdag med 17 andre hadde jeg ihvertfall ikke vært interessert i at vertinnen skulle være alene om ansvaret for alle sammen (som hun umulig kan ha oversikt over samtidig), og hadde gladelig stilt opp!

Må bare kommentere denne; det haddde vært et problem for oss! Vi bor i en 3-roms leilighet på under 80 kvm, og har rett og slett ikke nok tumleplass til en hel skoleklasse.

Lurer på hvordan vi skal løse det når den tida kommer... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...