AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Dere som jobber i staten, hvor ofte er det realistisk å kunne nå frem i lokale lønnsforhandlinger? Altså at man får ekstra lønnstrinn utenom "stigen"? Jeg er ganske ny på dette, var i min første lønnsamtale i fjor. Da ba jeg om et lønnstrinn med begrunnelse i utjevning, fordi jeg tjener lavest på avdelingen. Isteden fikk nesten alle de andre et lønnstrinn og ikke jeg. Vil dette kunne være et argument for meg neste gang? Eller hvordan fungerer det? Forstår jo at de som har jobbet der lenger får uttelling for det også. Forsto det også på de andre som om det kan gå ganske mange år mellom hver gang man når frem med noe? Er det også slik at man kan glemme å få noe i lokale forhandlinger det året man går opp et trinn ifølge lønnsrammen?
Riskrem Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Ja det er gode muligheter for å få økt lønn ved lokale lønnsforhandlinger. Kanskje ikke hvert eneste år, men i alle fall annet hvert år (det kommer an på arbeidsgivers prioriteringer og hvor stor lønnspotten er). Er du medlem av fagforening? De skal kunne gi deg all informasjonen du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå