Gå til innhold

Barn må få bestemme mer.

Em@lie

Anbefalte innlegg

Barne og fam.minister uttalte i dag at barn må få bestemme mere enn hva de gjør i dag.

Ved skillsmisser skal barn høres på når de er fylt 12, hva deres ønske er.

Nå vil hun flytte den alderen ned til 7.

Vil ikke en 7 åring mene noe om den saken i dag, mene noe annet i morgen. Skal vi belaste en 7 åring med noe slikt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres sprøtt ut,spør du meg.

Barn har jo en enorm lojalitetskonflikt til begge foreldrene og at de da skal velge, er jo rett og slett umenneskelig.

Er det misbruk eller noe annet seriøst inne i bildet, vil jo barn ofte fremdeles være lojale mot den utøvende forelder.

Nei, tror at barna må bli litt større før de får velge, 7 er noe ungt syns jeg. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å flytte alderen fra 12 til 7 år, er helt sprøtt... Å legge et slikt ansvar på en 7-åring er etter min mening helt idiotisk...

En 7-åring's dagligdagse grubleri, er hvem han hun skal leke med etter skolen, ikke hvem han/hun vil bo fast hos. Mamma eller pappa.

En 7-åring har rett og slett ikke forutsetning for å kunne bestemme noe slikt.

Jeg synes heller de bør fokusere på å endre omsorgsordningene en smule. Det er faktisk ikke bestandig mor som er det beste alternativet... Og det skal mye til før en far tar det store steget å gå til retten for å få hovedomsorg for barna sine...

Det er tross alt vi voksne som bør finne ut hva som er det beste for barna, ikke barna selv... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...