AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Hei! Jeg nå begynt på den spennende reisen med å redusere fettprosenten og øke muskelmassen! Men jeg kommer til å være i kaloriunderskudd/holde vekten. Har lest at man må være i kalorioverskudd for å kunne bygge muskler, me dette ønsker jeg da altså ikke. Er da ingen vits å trene styrke? Eller kan man få en definert kropp og sprettrumpe likevel?
Gjest Elfrida Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Jeg skulle tro det ville være meget smart å trene litt styrke for å miste minst mulig muskelmasse mens du går ned.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Enig med Elfrida. Med kaloriunderskudd vil du ikke kunne bygge særlig muskler, men du vil kunne bli sterkere (neuraladaptasjon). I tillegg er det sunt i forhold til blant annet bentetthet og forbrenning.
CoffeeGirl Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 I denne "artikkelen" står det litt KK muskler vs fett
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Hvorfor skal du absolutt gjøre begge deler samtidig? Tren styrke først, gå deretter ned i vekt senere (og vedlikehold styrken).
Leifr Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Jeg skulle tro det ville være meget smart å trene litt styrke for å miste minst mulig muskelmasse mens du går ned. Nettopp. Et bedre spørsmål ville være om det er noen vits i å være i kaloriunderskudd hvis man ikke trener styrke. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Det er selvsagt opp til deg om du vil trene styrke eller ei, du kan f.eks teste en periode med det opplegget du kjører nå, og se om du går ned i vekt eller ikke av det, men jeg vil likevel gi deg et par gode grunner til å trene styrke om du vil: 1. Styrke hjelper deg LANGT på veien til en strammere kropp, magen kan jo bli flat uten, den, mens sprettrumpa ikke kommer av å gå ned i vekt. Særlig for folk som skal ned 10 kg+ er styrke uunngåelig for en fin kroppsfasong. 2. Styrke gjør ALLE former for trening og hverdagsaktiviteter lettere. Musklene jobber bedre når du jogger, når du går opp trappa og når du vasker huset. Jeg vil påstå at det i mitt tilfellet var styrketreningen som VIRKELIG gav meg følelsen av å være i god form. 3. Styrke hjelper deg med å gå raskere ned i vekt. Muskler som er trent opp krever mer energi også når du ikke trener, og forbrenningen din blir høyere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå