Gjest Raggy Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har trent styrke i noen mnd nå å musklene begynner å bli fastere. Trener et variert program som dekker hele kroppen. MEN magemusklene mine ligger et godt stykke fra hverandre slik at magen buler ut.. Dette er sikkert pga graviditet for noen år siden. Tror jeg må fokusere på å styrke rygg og indre musklatur samt de skrå magemusklene slik at det trekke seg sammen best mulig. Noen tips til øvelser? Jeg bruker ball, strikk og vekter når jeg trener styrke.
wahaj Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Forskjellige øvelser innen planken. 'Fjellklatring' står i planken og joggger med med bena, at du tar et og et ben inn under brystet. Står i planken og tar bena fra hverandre og inn på midten igjen, hopping i kjapt tempo. Står i planken og tar et og et bein ut til siden, annen hver gang. Hvis du skjønte det? Planken er en av de mest effektive treningsmetodene for mage og rygg.
Jill Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Du kan sitte på rumpa og løfte beina fra bakken, samtidig som du lener ryggen litt bak. Så holder du en vekt eller medisinball i armene og løfter den fra ene siden til den andre. Si i fra om du ikke skjønte det
ablaze Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 (endret) Øvelser for skrå magemuskler: Sideplanke, skrå sit-ups, Sidehev (ligg på siden på f.eks en halv eller hel ball med beina i gulvet - løft overkroppen), Stå med en tung manual i en hånd og senk overkroppen sakte ned til siden og løft opp igjen like sakte (hold brystet opp her så du beholder kroppen rett). Endret 19. mars 2011 av ablaze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå