AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Når jeg skal handle fra norske nettsider så betaler jeg med mastercard, det har vært lenge slik at man må bruke securecode for å betale. Det er ikke ofte jeg har handlet, men de gangene så har jeg tastet en personlig kode. Sist jeg handlet er en måned siden, men nå når jeg skal handle så går det plutselig ikke. Jeg får opp ei side som ser ut som denne https://www2.sparebank1.no/portal/1001/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1188301492536 Se det nederste bildet. Nå gjelder den mest sansynlig for visa, men er samme greia jeg får opp med mastercard. Der står det at jeg må taste en personlig kode og en engangskode. Men jeg har ingen engangskode og har aldri hatt. Noen som vet om dette er noen ny oppgradering for bankid? Og hvordan får jeg engangskoden? Må jeg ringe banken eller må jeg gå i banken personlig? Husker jeg skaffet meg dette i fjor og da bare ringte jeg banken og fikk ordet personlig kode. Men nå finner jeg i gjen det nummeret heller.
Gjest Katee Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Jeg opplevde det samme for en tid tilbake. Jeg måtte få en personlig kode av banken min pga oppgradering av bank-id-systemet og bruke den sammen med en kodebrikke (engangskoden). Jeg møtte opp personlig i banken og fikk ny kode etter å fremvist personlig id. Lykke til Edit: leif Endret 18. mars 2011 av Alyah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå