AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Jeg og kjæresten hadde en liten diskusjon på dette i stad. Det begynte med at jeg hadde tatt penger av han, etter at jeg hadde handlet for nesten 1000 kroner. Tok 500 kr av han (jeg tok ikke i den forstand, ble enige om det i går). Uansett, vi begynte å diskutere litt om penger på mat, bo etc. Han mente at jeg egentlig burde betale han for de dagene jeg bor hos han. Vi har avstandsforhold og jeg er hos han fra torsdag kveld til mandag morgen to helger i måneden. Jeg bruker 600 kroner hver måned bare på å komme meg hjem, så vi kan være sammen. Vi bruker også ca. like mye på mat, MEN han spiser litt mer enn meg, pluss at det handles jo ofte inn mat som også fordeles utover ukedagene jeg ikke er her (pålegg, brød etc.). Jeg betaler altså ca. halvparten av maten, 600 kr for tog hit og det er jeg som vasker og lager all mat. Hva synes dere? Er det urimelig? Hadde ikke jeg hatt kjæreste hadde det spart meg for sikkert 1200 kroner i måneden. Han bruker nok også mer penger på mat når jeg er her, fordi han ofte spiser brødskiver til middag ol. (orker ikke lage ordentlig middag og sånn ) Jeg dusjer jo hver dag, så det blir rundt 8 dusjer ekstra i måneden. I følge en artikkel om strøm på vgnett koster en dusj ca. 6,5 kroner, så kjæresten min får økte utgifter på 52 kr i måneden pga. min dusjing. Jeg er student, og betaler 4500 i måneden for husleie og strøm der jeg bor. Er ikke student med dårlig råd, men jeg synes det er drøyt å skulle betale kjæresten min for de dagene jeg er hos han i måneden. Jeg sa jo så klart at han kan komme til meg en gang i måneden, og at det da går opp i opp sånn, men det kan han ikke da han har mye å gjøre pga. diverse verv ol. Dessuten er det best å være i hans leilighet på 60 kvm fra torsdag til mandag, enn min 17 kvm fra fredag kveld til søndag ettermiddag. Får mer tid sammen hos han. Hvordan burde vi løse dette? Han sa jo etterpå at jeg ikke skal måtte betale for å bo hos han, men jeg begynte å tenke litt på det.. At jeg bruker rimelig mye penger på mat når jeg er her, fremfor når jeg er for meg selv i studiebyen. Jeg kunne likeså godt bodd hjemme (vi er fra samme sted), og spist gratis, men jeg drar jo hjem for å være med kjæresten. Jeg mener at han kommer rimelig greit ut av at jeg er her. Jeg vasker jo leiligheten hans og jeg lager varm middag hver dag. Dette nevnte jeg også, men da mente han at jeg har jo fri på fredagene, men det er jo ikke fri selv om jeg ikke er på skolen. Har mye å lese. Merker jeg ble litt irritert av denne diskusjonen vår.. What do you think? Alle tips og råd mottas med takk
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er enig med deg, jeg. Synes overhodet ikke du burde betale. Du "gjør opp" for deg ved å vaske, dessuten burde han jo bare være glad for at du kommer.
Anglofil Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Nei, jeg synes ikke du er urimelig, derimot synes jeg kjæresten din er ufattelig smålig. Du betaler reiseutgiftene, jeg synes det minste han kan gjøre er å bidra. Det du eventuelt bruker av strøm og dusj er en såpass liten kostnad i forhold at den nesten er ubetydelig i mine øyne. Nei, har burde egentlig bare holde kjeft, ellers hadde jeg bedt ham å bidra til reising for din del. Strøm må han vel ha på uansett, og da er det vel egentlig dusjinga som står igjen. Du kan jo si det at du gladelig betaler for dusjing, men da skal han også være med på å betale dine reisekostnader. Så får vi jo se om han da er så "rettferdig" på det. Det blir dyrere for ham å bidra til dine reiseutgifter enn å dekke den dusjinga. Regner nemlig med at han gjerne vil se deg. Mvh Yvonne Endret 18. mars 2011 av Yvonne
Athene Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Ved avstandsforhold synes jeg det er en grei regel at den som reiser står for reiseutgifter, og at man deler litt på utgifter til mat den helgen man er der. Men å begynne å skulle betale for seg er feil, så lenge det bare er snakk om noen dager i måneden og man fortsatt har faste kostnader som løper på eget bosted. Så jeg er enig med deg her. Men det å begynne å diskutere hvem som spiser mest og hvor mye den enkelte dusjer, og hva det koster, er nok ikke det sunneste man kan gjøre i et forhold. Men på den annen side, det er nok heller ikke det å kreve husleie av en kjæreste som er på besøk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå