Gjest Hikken Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Heihei Etter noen år fra skolebenken har jeg endelig bestemt meg for hva jeg ønsker å bli, og det er frisør Har et stort ønske om å få gå på Eva og Adam skolen i Oslo, men skolen koster jo over 70 000 kroner! Er det noen mulighet for nav å dekke deler eller hele beløpet? Jeg har allerede vært i nav i ca 2 år. Blir utrolig takknemlig for svar
Gjest Lykkeliky Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Hvorfor i svarte skal NAV dekke dette for deg? Ta opp studielån, slik vi andre må! 3
Gjest Hikken Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Hvorfor i svarte skal NAV dekke dette for deg? Ta opp studielån, slik vi andre må! Du trenger ikke være frekk. Det var bare et spørsmål. En slektning av meg fikk en god del dekket av dem, det var bare derfor jeg lurte... Endret 18. mars 2011 av Hikken
Løvetanten Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Du må nesten høre med NAV... Om du har en kronisk lidelse så kan du kvalifisere til AAP og skolegang for å komme tilbake i arbeid. Lidelsen må være av en sånn art at du har nedsatt arbeidsevne med 50% eller mer. Utover det så må du vel bekoste utdanning selv. 1
Gjest Hikken Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Du må nesten høre med NAV... Om du har en kronisk lidelse så kan du kvalifisere til AAP og skolegang for å komme tilbake i arbeid. Lidelsen må være av en sånn art at du har nedsatt arbeidsevne med 50% eller mer. Utover det så må du vel bekoste utdanning selv. Okei, takk for svar. Skal ringe å høre på mandagen.
Horge Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Du trenger ikke være frekk. Det var bare et spørsmål. Skal ikke nekte for at noen av svarene du fikk var litt skarpe i brodden, men helt ærlig så var det vel du som startet ballet? Husk at når man skal forhøre seg om muligheter for bistand fra felleskassen, så er det nok lurt å ha en noe mer ydmyk tone enn den du utviser. For alle oss andre som faktisk har betalt for egne studier, så oppfattes det nemlig ganske frekt når du helt ut av det blå lurer på om ikke nav kan dekke dine skolepenger. Nå er det godt mulig at det er grunner til at du kan/bør få dekket skolegang av nav. Du nevner kort at du allerede har lurket rundt hos nav i to år, men du må jo i så fall vektlegge dette i spørsmålet ditt, og ikke minst redegjøre tilstrekkelig detaljert om din situasjon til at vi kan gi et fornuftig svar - vi er endig ikke tankelesere. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Ta opp studielån som (nesten) alle andre her i landet! Kom deg så ut i jobb og bidra til Norge AS du også.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Finnes det ikke andre frisørskoler som er gratis? 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Har du utdanning frå før, då? Det er liksom bod nr. ein at du har ei fullført utdanning som du ikkje kan bruke lenger pga. slitasje, allergiar etc. Og om du får dekka frisørutdanning, vil du heilt sikkert måtte ta ho i den offentlege vidaregåande skulen. Kvifor skal det offentlege betale skulepengar i dyre dommar på privatskule for deg når det finst heilt gode alternativ utan skulepengari den offentlige skulen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå