Gå til innhold

Trene kondisjon hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 20 år. Jeg studerer og bruker mye tid og energi på studiene mine. Jeg ønsker å få litt strammere kropp - jeg er ikke tykk men har litt ekstra fett noen steder på kroppen, noe som kom etter jeg flytta sammen med kjæresten min. Jeg er 1.67 høy og veier ca. 60-63kg. Jeg er ikke ute etter å slanke meg noe særlig, men heller stramme opp mage, lår og armer. Etter å ha lest i tråder her og på treningsforum.no har jeg skjønt at for fettforbrenning er kondisjonstrening tingen.

Ang. kosthold: det er ganske bra, jeg spiser som regel ganske vanlig, sunn, norsk mat, godterier kun i helgene osv. Eneste problemet jeg har er å spise små måltider ofte, pga. dårlig tid kombinert med litt latskap blir det ofte større måltider 1-2 ganger om dagen (prøver å fikse på det, altså!).

"Alle" foreslo jogging til meg (artikler på nett, KG), så jeg prøvde meg på det. Var så kjempelur at jeg kjøpte meg et par gode joggesko til 1500kr, som ble brukt hele 1 gang. Fant fort ut at jogging ikke var min greie, noe jeg igrunn visste fra før. Har dessuten noe i knærne og har pga. det blitt fortalt at jeg ikke bør jogge så mye.

Før holdt jeg meg i form ved å sykle masse, spilte litt fotball av og til også. Har ikke muligheten til noen av disse delene nå. Men vil jo gjerne tilbake til den kroppen jeg hadde!

Det jeg lurer på er; kan en trimsykkel erstatte jogging? Treningssenter er ikke aktuelt, så hvis treningssykkelen er et godt kjøp går jeg gjerne for det. Trimsykler er vel sånn nogenlunde billig også?

Jeg pleier å trene styrke- og yogaøvelser av og til, men som sagt er det kondisjonstrening jeg trenger hjelp til, og jogging + treningssenter er utelukket. Har også vurdert rockering.

Hva synes dere? Noen tips og triks?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, jeg går veldig mye (har ikke bil), så gåturer er allerede noe jeg bedriver hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Trimsykkel er god erstatning ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål men; hva er forskjellen på en trimsykkel og en spinningsykkel?

Skrevet

http://www.tvshop.com/NO/products/200883/206937

Zumba er kjempegøy, dritbra trening og krever bare litt gulvplass (pluss dvder da selvsagt..) Instruktørene er flinke og søte (personlighet) og du glemmer nesten at du trener mens du holder på. :)

Beste investeringen jeg har gjort hvertfall! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...