Gjest Nuske77 Skrevet 11. november 2003 #21 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg er enig med deg jeg da, men ville liksom bare påminne om tråden - men så absolutt ikke vondt ment Bjørnsdatter. Jeg er av den typen som går på jobben selv om jeg egentlig brude vært hjemme. Har mer enn en gang gått på jobben med 39 - 40 i feber. Blir somregel sett litt rart på da :oops: :oops: Ellers har jeg en kranglete rygg, jobbet i storkiosk den gangen, og holdt meg oppe ved å holde meg i disken mer eller mindre hele vakten mer enn en gang. Jeg er vel heller på kanten til å være dum :oops: Presser kroppen til den flater helt ut :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. november 2003 #22 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har også blitt sånn, har en jobb hvor jeg må løfte og bære mye, og da ryggen begynte å streike (og jeg mener streike!) i sommer mens sjefen var på ferie, da trodde jeg det skulle gå på dunken med hele butikken... Men jeg kom meg på jobb, og takket være en fantastisk gjeng medarbeidere så gikk det bra også. Er av den oppfatning at så lenge man ikke blir overbelastet på jobb, på den måten at man kan gjøre ting verre eller ødelegge noe helt, så blir man ikke noe bedre av å gå hjemme og sture. Selvsagt er det noe helt annet med fravær pga psyken... Det synes jo som kjent ikke på utsiden. Dette var avsporing, kan vi komme oss tilbake til tema, værsåsnill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #23 Del Skrevet 12. november 2003 :D :D helt enig jeg på begge punkt :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 12. november 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 12. november 2003 Sant det altså, men jeg reagerte litt på holdningen "herregud må jeg til LEGEN for å få sykmelding?", så jeg ville liksom grave litt mer... Det er nemlig noen som blir dødssyke av forkjølelse og har fraværsdager i hytt og gehør, mens andre går på jobben nesten uansett hvor syke de er. Går mye på holdninger, og det var den første typen jeg syntes jeg kunne spore i det første innlegget. Derfor måtte jeg bare kommentere og spørre litt. Syntes jeg fikk bekreftet det jeg trodde. Holdningen?? Jeg visste jo ikke at man måtte til lege for å få en kort sykemelding. Men jeg vet det jo nå. Jeg har ikke fraværsdager i hytt og gehør som du sier - jeg har sittet på jobb med sterk influensa mer enn en gang. Og egenmeldingene mine har gått bort på 1 dag og 6 timer totalt ca. Jeg var faktisk bort fra jobb to dager også istedet for den ene dagen jeg trodde jeg trengte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. november 2003 #25 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har egentlig bare et spørsmål. Tenkte det ikke var vits i å lage en ny tråd når denne lå her. Saken er: etter å ha hanglet i lang tid med forkjølelsesgreier(hoste,hodepine osv) ble jeg hjemme fra jobb i dag.Jeg har en egenmelding igjen.Ringte til legen for å få sykemelding og kanskje noe som kan hjelpe,men han var der ikke. Sekretæren sa at jeg skulle bruke egenmelding i dag, og ringe opp igjen og få time i morgen. Er det slik at jeg må bruke den i dag? Kan han ikke tilbakedatere? Må man bruke opp egenmeldingene sine før man går til lege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 12. november 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har egentlig bare et spørsmål. Tenkte det ikke var vits i å lage en ny tråd når denne lå her. Saken er: etter å ha hanglet i lang tid med forkjølelsesgreier(hoste,hodepine osv) ble jeg hjemme fra jobb i dag.Jeg har en egenmelding igjen.Ringte til legen for å få sykemelding og kanskje noe som kan hjelpe,men han var der ikke. Sekretæren sa at jeg skulle bruke egenmelding i dag, og ringe opp igjen og få time i morgen. Er det slik at jeg må bruke den i dag? Kan han ikke tilbakedatere? Må man bruke opp egenmeldingene sine før man går til lege? Min lege tilbakedaterte 2 dager - de sa de kan gjøre det hvis man ringer inn den dagen man er sykemeldt ifra så de kan notere ned at du sa ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 12. november 2003 #27 Del Skrevet 12. november 2003 Sekretæren sa at jeg skulle bruke egenmelding i dag, og ringe opp igjen og få time i morgen. Er det slik at jeg må bruke den i dag? Kan han ikke tilbakedatere? Må man bruke opp egenmeldingene sine før man går til lege? Så lenge du har ringt og sagt i fra den dagen du er syk, kan du få første mulige time legen har ledig, og da kan han tilbakedatere den. Skal ikke bruke egenmelding på det, bare fordi legen ikke er der/evt ikke har tid den dagen. Ikke din feil det da..... Syns du skal kreve å få den tilbakedatert jeg. Du har jo gjort ditt for å få sykemelding i rett tid. Og følgt "reglene" å sagt i fra samme dag som du trenger den fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 12. november 2003 #28 Del Skrevet 12. november 2003 Hvis du kommer til ham og får sykemelding før du går tilbake i jobb, tilbakedateres sykemeldingen og du bruker ikke egenmelding. Du kan godt få sykemelding uten å ha brukt en eneste egenmelding på flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå