Gå til innhold

Sommerferie... hvor skal man reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle reiselyster,

Jeg og min forlover planlegger å reise en uke i sommer, med strand og gode serverdigheter. Vi har lyst å komme vekk fra vår travle dager... Tips og ideer? Gjerne med hotell også :D :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sliter med det samme, aner ikke hvor vi skal dra. Snuser litt på Kroatia, men akk så dyrt. Synes 20 000kr for to uker i Kroatia er dyrt..

Skrevet

Har hørt at Kroatia er fint :) Men aldri vært der før selv! Har også hørt mye fint om Rosolina Mare! Men jeg bare lurer, når tenker dere å reise - og hva er deres krav til hotell etc? Jeg har reist ganske masse med samboeren min, og vi pleier å betale fra 5500 - 8000 per pers for to uker! Vi er riktig nok over gjennomsnittet interessert i å reise da, så det blir mye planlegging! Hvis dere har sjekket med alle "charter" selskapene, så prøv også å se på expedia, go-to-gate, hotels.com etc. og bestill fly og hotell hver for seg! Slik fikk vi et luksusopphold i Abu Dhabi for 5500 per pers i 16 dager :popcorn:

Skrevet

Beirut er forresten en kjempe fin by har jeg hørt - og neste ferie reiser vi dit :) Smart å reise slike steder før det blir stappfullt av turister der!

Skrevet

Vi reiser til Santorini midt i juli og betalte kr. 2500,- pr. person for fly (Norwegian) og kr. 8000,- for hotell en uke. Har tidligere reist til Sicilia for kr. 1500,- for fly (Ryanair) og leid hus m/eget basseng. Ryanair har kjempebillige flybilletter til f.eks. Spania og Mallorca også, hvis dere kan reise fra Rygge. De flyr også til Zadar i Kroatia, og hvis du søker på f.eks.homeaway.no eller vacasol.no kan du finne rimelige og flotte leiligheter. Så konklusjonen blir ganske enkelt å styre unna charterselskapene!

Skrevet

Side i Tyrkia er nydelig. Var der tre uker i fjor, bodde da på et nydelig all inclusive-hotell. Kommer definitivt til å reise både tilbake til hotell og stedet, for der trivdes vi veldig. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi sliter med det samme, aner ikke hvor vi skal dra. Snuser litt på Kroatia, men akk så dyrt. Synes 20 000kr for to uker i Kroatia er dyrt..

20 000 for to personer i to uker i sommerferien er da ikke dyrt?

Tror nesten du må regne med såpass..

Vi betalte 16 000 for to voksne og et spebarn til Kroatia ifjor, og var bare en uke.

Skrevet

20 000 for to personer i to uker i sommerferien er da ikke dyrt?

Tror nesten du må regne med såpass..

Vi betalte 16 000 for to voksne og et spebarn til Kroatia ifjor, og var bare en uke.

Det er iallefall fullt mulig å reise billigere! Så jeg skjønner de som synes det er dyrt. Jeg har som sagt aldri betalt mer enn maks 8000 for ferie to uker, og jeg bor alltid på 3 eller 4 stjerners! Funker veldig bra om man ikke er så kresen...

Skrevet

Det er iallefall fullt mulig å reise billigere! Så jeg skjønner de som synes det er dyrt. Jeg har som sagt aldri betalt mer enn maks 8000 for ferie to uker, og jeg bor alltid på 3 eller 4 stjerners! Funker veldig bra om man ikke er så kresen...

8000 for to personer i 2 uker? På firestjerners hotell i sommerferien?

Ja, det er billig, det må jeg si. Lurer på hvor du har vært, og hvilken operatør du bruker.

Skrevet

8000 for to personer i 2 uker? På firestjerners hotell i sommerferien?

Ja, det er billig, det må jeg si. Lurer på hvor du har vært, og hvilken operatør du bruker.

1. Abu Dhabi, Turkish Airlines og Hotels.com (16 dager) Pris: 6700, 4-stjerner

2. Alanya, Ving (15 dager) Pris: 6500, 4-stjerner

3. Kreta (Platanias), Ving (14 dager) Pris: 7500, 3,5- stjerner

4. Alanya, Detur (14 dager) Pris: 5500, 3-stjerner

5. Mallorca, Ving (14 dager) Pris: 3600 (restplass), 4-stjerner

6. Agadir, Usikker på flyselskap og Hotels.com (14 dager) Pris: 6000, 4-stjerner

Jeg kunne fortsatt i evigheter. Har totalt hatt ca 15 sydenturer etter jeg ble voksen og begynte å betale selv! Alle har vart i 14 dager eller mer og kostet mindre en 8000! Er virkelig ikke vanskelig å få det til :gjeiper:

Skrevet (endret)

Hvis man først skal bruke 20 000+ på sommerferie, anbefaler jeg heller at dere tar ut ferien i slutte av august (dersom man har mulighet)! Da kan du eks. reise til Honolulu (Hawaii) og bo på 3-stjerners på Waikiki Beach for ca 11 350 per pers fra 24. august til 7. september :popcorn:

Hotels.no og Expedia.no :)

Endret av Virre87
Skrevet

1. Abu Dhabi, Turkish Airlines og Hotels.com (16 dager) Pris: 6700, 4-stjerner

2. Alanya, Ving (15 dager) Pris: 6500, 4-stjerner

3. Kreta (Platanias), Ving (14 dager) Pris: 7500, 3,5- stjerner

4. Alanya, Detur (14 dager) Pris: 5500, 3-stjerner

5. Mallorca, Ving (14 dager) Pris: 3600 (restplass), 4-stjerner

6. Agadir, Usikker på flyselskap og Hotels.com (14 dager) Pris: 6000, 4-stjerner

Jeg kunne fortsatt i evigheter. Har totalt hatt ca 15 sydenturer etter jeg ble voksen og begynte å betale selv! Alle har vart i 14 dager eller mer og kostet mindre en 8000! Er virkelig ikke vanskelig å få det til :gjeiper:

Les hva jeg skriver da!

Hvis jeg ikke missforstår deg helt er det kun for kun én person, og da er det jo noe helt annet! Slik jeg forsto brukeren jeg siterte (som skrev "vi") var 20 000 prisen for TO personer, og to uker i Kroatia for TO personer midt på sommeren er ikke så ille syns jeg.

Hvis du dobler de prisene du nevner er du ikke så langt unna du heller, når du sier at du aldri har betalt mer enn 8000. Å begynne å snakke om restplasser blir litt fjernt på dette tidspunktet forresten - da må man vente noen måneder.

Men ja, det er absolutt mulig å finne billigere, det kommer helt an på hva du ser etter. Er du ute etter å bo litt sentralt, gjerne ved stranden på et ok hotell må du nok ut med såpass - men kan du nøye deg med litt lavere standard kan du spare mange kroner.

Jeg har ikke reist charter på veldig mange år, bestiller alltid rutefly, og leier leilighet eller finner hotell selv. Det kan det være ganske mye å spare på, spesielt hvis du er litt fleksibel på avreisedatoer. Norwegian har ruter til både Split og Dubrovnik, og booking.com eller hotels.com er greie søkemotorer mht hotell. Jeg bruker stort sett homeaway.com ved leie av leiligheter - de funker bra.

Så for ikke å kuppe tråden til TS helt vil jeg anbefale Kroatia som reisemål i sommer - og sett den gjerne sammen selv!

Skrevet (endret)

Jeg kan lese, ingen grunn til å bli irritert! Det virker som du er litt snurt fordi jeg viser eksempler på kjempe fine sydenturer hvor man ikke betaler 20000 for to personer. Latterlig... Hvis du dobler prisene mine så blir det:

1. Abu Dhabi: 13400

2. Alanya: 13000

3. Kreta: 15000

4. Alanya: 11000

5. Mallorca: 7800

6. Agadir: 12000

Vet ikke hva slags forhold du har til penger, men her kan man altså spare fra 5000 til 12800 i forhold til det du snakker om! For meg er det masse lommepenger. Det var forresten bare et av eksemplene som var fra restplass og JO restplassene har selvfølgelig begynt å komme ut. Slutt å være så krass! Jeg kommer bare med forslag til de som lurer på om det er mulig å finne billigere ferieturer.

Endret av Virre87
Skrevet

Mange gode tips her :D

Men tror turen gå til Hellas eller Portugal for denne somren :D Vi fant fly til kun ca 2200kr :D billig ikke sant?

Skrevet

Ja :) Albufeira i Portugal er kjempe fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...