Gå til innhold

Jeg skal flytte, men hvordan få flyttet alle tingene mine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte tilbake til hjembyen (10 t kjøring). Selv har jeg ikke bil, og mamma og pappa orker ikke kjøre hit og tilbake igjen. Jeg skal selge alle de store tingene, som seng, klesskap, kommode, tv osv.

Det som gjenstår da er fortsatt mye: masse klær, sko, jakker, dyne, håndklær osv, store tunge pensumbøker, ski, kjøkkenting osv. Har en venninne med bil som skal hjemover en stund før jeg flytter, og hun kan ta med noe. Men hvordan skal jeg få flyttet det andre? Er det dyrt å sende noe med posten? Kjenner ingen andre med bil her.

Føler meg helt hjelpesløs uten bil!! For noe pes :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal flytte tilbake til hjembyen (10 t kjøring). Selv har jeg ikke bil, og mamma og pappa orker ikke kjøre hit og tilbake igjen. Jeg skal selge alle de store tingene, som seng, klesskap, kommode, tv osv.

Det som gjenstår da er fortsatt mye: masse klær, sko, jakker, dyne, håndklær osv, store tunge pensumbøker, ski, kjøkkenting osv. Har en venninne med bil som skal hjemover en stund før jeg flytter, og hun kan ta med noe. Men hvordan skal jeg få flyttet det andre? Er det dyrt å sende noe med posten? Kjenner ingen andre med bil her.

Føler meg helt hjelpesløs uten bil!! For noe pes :sukk:

Skrevet (endret)

Hvorfor leier du ikke bare en varebil med plass til alt på en tur?

Går det tog dit du skal, kontakt Linjegods?

Endret av Antoinette
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du kan jo også alternativt ta flyttelasset i flere omganger, men jeg ville ha leid en bil/henger og fylt den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lei bil og lever den inn i nærheten av der du bor.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du bor og hvor du skal flytte til. Flere muligheter å velge blant.

- Hurtigrute

- Tog

- Leie bil

- Fly (Jeg har faktisk gjort det. Kostet litt i overvekt, men ikke mer enn det ville kostet å leie bil)

- Selge unna enda mer av ting du ikke trenger. Jeg tok vare på pensumbøker og "dill og dall" i årevis i den tro at det en dag kom til nytte. 15 år etterpå har det havna hos Fretex eller på fyllinga.

- Spør en venninne eller andre du kjenner godt som har bil om å kjøre deg og tingene. Du betaler bensin og veimat. Så får dere en liten "roadtrip" sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Stapp alle de tuuuunge gjenstandene som bøkene, cd'er, dvd'er og slikt i en smartpost og send avgårde. Alt som kan pakkes ned lett, går i bager og poser, slik at du kan ta med mer om gangen, det hjelper om du slipper 30 kg bøker og styr.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Satser på å stappe bilen til venninnen min full så godt jeg kan, og håper da at jeg kan sende resten i Norgespakke :) Norgespakken var lur!

Skal selge så mye som mulig, men mye pjatt jeg har samlet på opp gjennom årene i studiebyen som jeg gjerne vil ta vare på.

Det ordner seg vel på et vis uansett :)

Skrevet

det blir jo ikke så veldig mange esker av dette da..

Ta kontakt med et flyttebyrå eller transportbyrå, og hør om de har en tur til der du skal bo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...