Xtra_lilje Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Vet rett og slett ikke om håret mitt egner seg som langt. Se vedlagt bilde. Nå er det en anelse lenger, men syns det blir så pistrete i endene. det er ikke noe særlig med splittede tupper, men de er tørre. Har K-pak fra Joico, og prøver å kure en gang i uken, men aldri vært særlig flink til å kure.. Liker enkle, klassiske ( kjedelige...) hårfrisyrer, "må" få det i hestehale. Noen som har noen tips, enten ene eller andre veien: holde ut og la det vokse? eller klippe det kortere? Har tenkt på en såklart "lob" , ala denne http://estb.msn.com/i/DF/771B4074A9A8286854F794AAB4820.jpg? evt med en slik lugg http://0.tqn.com/d/beauty/1/0/o/s/taraji_henson.jpg håper på svar,er så lei hele håret mitt!
Curlyme Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har ikke tips anngående hva du bør gjøre med håret, men joico k pack er en proteinkur som du ikke bør bruke så ofte som hver uke da kan den fakktisk gjøre håret ditt verre. Den skal brukes max 2 ganger i måneden. Også bør du bruke en fuktighetskur etter proteinkur.
tante fiolett Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Jeg synes begge de frisyrene er fine (altså, bildelenkene du la ved). Nå har jeg ikke sett håret ditt IRL, men vil tro at en slik mer bob-aktig frisyre vil kunne få håret til å se fyldigere ut. Men du vil vel antagelig ikke få håret i hestehale med såpass kort hår? Eller? Jeg ville tatt med bilde til frisøren og spurt om hans/hennes mening om slik frisyre for ditt hår Vil også tro du først og fremst bør bruke produkter som gir mye fuktighet. Unngå stylingprodukter som inneholder mye alkohol, det vil tørke ut håret mer. Også bruk av føner, rettetang etc sliter mye på håret. Kanskje du kan prøve noe slgas kosttilskudd som virker på hår og negler osv.? Tror bl.a silica skal hjelpe på slikt, men finnes flere typer tilskudd man kan ta.
PFH Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Ansiktet ditt er det man kaller en "dråpe"-form, dvs litt bredere i nedre halvdel av fjeset og litt avlangt. Når det er snakk om "å kle" en hårform, er det snakk om hårformen får ansiktet ditt til å se ovalt ut eller ikke! Alle ansiktsformer er jo vakre, og det finnes f.eks. mange modeller som klipper håret sitt slik at ansiktet blir enda rundere eller firkantet. Men de aller fleste vil ha et ovalt ansikt! For at du skal få et mer ovalt ansikt, bør du ha en lengde som går rett under haken din. Dette får ansiktet ditt til å se mindre avlangt ut. Dette funker 100%! Jeg fikk en ansiktsanalyse da jeg hadde langt hår, og da sa de at jeg hadde et veldig avlangt ansikt, men da jeg klipte meg kort bob, sa de at jeg hadde ovalt! Du bør også klippe det opp litt, slik du får litt mer bevegelse og mer volum. Mer volum på sidene gir en illusjon om at du er bredere i øvre del av ansiktet også! Jeg stemmer for en kort bob, men det finnes jo uendelig med typer bober. Du kan dra til frisøren og si at du vil at lengden skal være til haken, og at du vil klippe det slik at du får mer volum. En bred pannelugg er også et godt alternativ! Går du til en bra salong så vet de hva de skal gjøre for at du skal se best mulig ut! Lykke til! Vil du se inspirasjonbilder og få flere tips kan du forresten besøke denne bloggen: www.passionforhairstyles.blogspot.com !
karianne122 Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Hvis et av problemene din var(hvis jeg skjønte det riktig) at du sliter med tørt hår når det er langt er det lurt at du prøver deg på noen hårkurer. Jeg bruker selv All Soft fra Redken og den er helt fantastisk. Den styrker håret, gjør det mer glansfult og hjelper mot tørt og frysete hår Men så trenger man ikke langt hår heller. Det er så mange fine frisyrer som er korte. Digget det første bilde, den minnet meg om bob-frisyren(som er en av mine favoritter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå