Gå til innhold

Øyebetennelse - hvor lenge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk dråper og salve forrige uke (tirsdag) fordi legen trodde jeg hadde en liten betennelse på øyet.

Bruker linser til vanlig og slengte den på igjen (ny en selvfølgelig) fredag, men på lørdag var øyet vondt/irritert igjen og det er det fortsatt. Jeg drypper og smører men hvor lenge skal dette vare - og kan det være at jeg har blitt allergisk mot f.eks mascaraen - eller at mascaraen bærer med seg smitte og jeg derfor bør kjøpe ny????

Anyone???? :o

Suz - halvblind... :-?

Gjest the imp
Skrevet

du burde definitivt ha kjøpt ny mascara, mascara kan lett føre med seg smitte videre, dessuten burde du ventet med å bruke linser igjen til betennelsen er over. Linser kan lett irritere øyet når alt ikke er som det skal. Vil anbefale deg å gå med briller til du er bedre og kjøpe ny mascara før du bruker det igjen.

God bedring da :)

Skrevet

Takker!

Har ikke brukt linser på fem dager nå (vet jo at det var en tabbe å bruke dem så fort) og ny mascara skal kjøpes i dag!

Det må da bli bedre snart... :(

Suz :wink:

Skrevet

Er du sikker på at ikke det kan ligge en liten linsebit i øyet? Jeg fikk rødt og hovent øye og etter en tur til optikeren trodde han først det var et virus. Gikk uten linser en uke og syntes det var rart det ikke ble noe bedre. Gikk til optikeren igjen og da oppdaget han en liten linsebit innerst i øyekroken. Han fikk den ut og 5 minutter senere (helt sant!!) var øyet mitt helt fint igjen. Utrolig hvor fort det leger seg når noe som irriterer er fjernet.

Skrevet

JØSS!!! Er det mulig!! :sjokkert:

Kan jo hende, men jeg tviler. Jeg skylte nemlig øyet nøye med kopp og skyllesett dagen før jeg var hos legen, så alle eventuelle uhumskheter skulle forsvinne... Likevel - det er noe som irriterer....

Blir jeg ikke bra til over helga får jeg bare gå til legen igjen... Orker ikke går slik i ukevis. Ser ikke bra nok med brillene og får hodepine av å bruke dem og å gå med bare ei linse på (som faktisk er det mest behagelige alternativet) er slitsomt i lengden...

Suz :wink:

Skrevet

Be ham da kikke veldig godt for min optiker oppdaget det ikke første gang han undersøkte meg. Ble ganske lettet jeg da når han fant den biten, for da var det ihvertfall ikke noe sykdom på øyet. Og det var jo helt utrolig hvor fort øyet ble bra etterpå. God bedring. :)

Skrevet

Skal det og tusen takk for godt råd! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...