Ana Skrevet 30. oktober 2003 #1 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei! Flyttet inn i ny leilighet for ca en måned siden, og er veeldig utålmodig etter å komme i orden. Trenger derfor litt råd og tips til hva jeg kan gjøre! La oss begynne med badet. Det er ganske stort og romslig, hvite vegger (strie) og lys lys lilla gulvbelegg. Den ene veggen har skråtak og bare ca 50 cm rett vegg, og her står varmtvannstanken i ene enden og vaskemaskinen i andre. Mellom disse har jeg plassert to lave kommoder som går akkurat under, den ene er tre skuffer i og den andre er åpen. De er malt i lys provence og passer ikke så godt inn (mht fargen). På den motstående veggen har vi toalettet på ene siden av døren og vask og dusjkabinett på andre siden. Alt i hvitt. Har ganske stor gulvplass midt i rommet. Det jeg trenger her inne er oppbevaring rett og slett. I tillegg trenger jeg tips til hvilke farger som kunne passe. Har nesten ingen håndklær, så det må kjøpes nytt, og også ting som dorull-holder og alle sånne ting som man har på badet. Og så trenger jeg skittentøykurver. Aller helst skulle jeg hatt tre stk, eller en som er delt inn i tre (en til meg, en til kjæresten og en til håndklær). Videre til soverommet. Det ligger ved siden av badet, og har den samme skråveggen. Inntil denne står sengen, 180 cm, ca midt på veggen. Rett foran denne står en gammel grønn kiste (med rund topp), men den passer ikke inn. Kjæresten har en gammel kiste til nattbord (brun), mens jeg har en lav bokhylle og en stol, men dette er ganske knotete, og jeg trenger noe annet her. Rett ovenfor sengen står garderobeskapene, to doble Pax skap fra Ikea. De er hvite, med stygge runde plastikkhåndtak. På skrå ved siden av sengen står tv, video og dvd oppå en gammel koffert. Inntil den ene veggen står et middels stort speil, og foran det på gulvet står et mini-stereoanlegg. Det jeg først og fremst trenger hjelp til her inne er farger. Veggene er lys beige, og jeg synes de er ganske fine. Ønsker meg et deilig og luksuriøst, komfortabelt og koselig soverom! Vi kunne forresten også trengt noe til å legge fra oss klær på om kvelden. Det tredje rommet er ekstrarommet, som ligger vegg i vegg med soverommet. Planen er at det skal bli et alt-mulig rom, kontor/gjesterom/hobbyrom. Her har vi ikke gjort noe foreløpig. Det må først og fremst males. Vi skal sette opp to benkeplater til pult i l-form på veggene som er til venstre med en gang en kommer inn døren, men disse er av to forskjellige typer tre, og må ergo males. Her skal iallefall pc'en stå, og jeg skal oppbevare alle skoletingene og dilldallet mitt. Ellers skal vi ha en sovesofa her inne, det er en enkel sak fra 50-tallet, ser nesten ut som en madrass på bein, med en lav rygg som kan taes av. Denne må trekkes om. Ellers trenger vi oppbevaring her også. Vil ha et koselig rom som inspirerer til flittig jobbing , og som også kan brukes av overnattingsgjester. Er det noen som kan hjelpe meg med tips og ideer?!? Utfordringen er at budsjettet er ganske stramt, så kreativitet trengs! Stikkord til hva jeg liker: naturfarger (hvit, krem, beige, brun, oliven), sjokkrosa, turkis, kelly green, rødt, naturlige teksturer og materialer (tre, kurver, bomull, lin, skinn, semsket, etc.), varmt, koselig, komfortabelt, ryddig, second-hand, bøker, kunst.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 30. oktober 2003 #2 Del Skrevet 30. oktober 2003 Her kan du få inspirasjon: > www.bbc.co.uk/homes/design/design_inspiration/ > www.ifi.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå