Frk. Belle Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Lurer på om det er mulig å fryse ned ostekake? Den typen som bakes i ovn... Denne f.eks. Erfaringer?
Rosa Smurfen Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 HEi! Jeg har aldri prøvd selv, men kom over en oppskrift nylig, på New York Cheesecake (som skal stekes) og der sto det at den egner seg dårlig for frysing, kornet seg visst.
Gjest Silvermist Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Åh...jeg fikk voldsomt lyst på kake nå!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har fryst ned rester av tilsvarende bakt ostekake som den du linker til flere ganger. Det går fint, kaka blir slett ikke kornete, men kjeksbunnen blir litt vassen. Jeg ville altså ikke gjort det om jeg skulle servert kaka til gjester, men sånn for å ta vare på det som er igjen til en gang det ikke er så nøye er det helt fint. Ellers kan du lage den ferdig 2-3 dager før den skal serveres og oppbevare den i kjøleskapet, det blir den bare bedre av.
Frk. Belle Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Takk for svar! Tror det blir til at jeg lager den noen dager på forhånd og lar den stå i kjøeskapet. Skal servere til gjester så da er nok det sikrest. Kan jo prøve å ryse ned eventuelle rester og se hvordan det går. Skjønt, det er jo himla godt med sånn kake så tviler vel på at det bli noen rester.. Tror forresten dette er oppskriften jeg bruker. Endret 18. mars 2011 av Frk. Belle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå