Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid vært nattmenneske og har vanskelig for å komme igang på dagtid med skrivingen.

Så, nå sitter jeg her klokka 3 og skriver som bare det på bacheloroppgaven min. Jeg tenker "bør vel gå å legge meg" fordi jeg bør, fordi det er forventet av meg at jeg sover på denne tiden. Men bør jeg egentlig når jeg har så god flyt? Det går ikke utover noe jeg har planer om heller så for meg selv spiller det ingen rolle.

Hva gjør du ? skriver du til du ikke har mer inspirasjon eller klarer du å sette igang på samme sted dagen etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv på en måte som fungerer for deg og drit i hva andre skulle synes.

Med mindre slikt går utover andre ting, er det lov. Synes jeg da, men jeg har selv slitet lenge med å klare å komme i gang med ting - så om jeg kommer i skriveboble, da skriver jeg bare så lenge jeg orker.

(sier vel jo sitt at jeg er faktisk våken og forbereder undervisning akkurat nå :ler:)

AnonymBruker
Skrevet

hehe ja, da er vi to :) Jeg har vansker for å komme igang selv om jeg vet jeg er flink til å skrive oppgave når det først har gått seg til.

Jeg tenkte jeg får benytte tiden til å proppe ut alt jeg orker før hjernen tar kvelden (mårran) så får samboer heller få seg et trøkk i trynet og si "Hva! til klokka 4!?" haha.. Er sant som du sier! Er kun min døgnrytme det går utover ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hamsun pleide visstnok å stå opp ved midnatt og skrive til morgenkvisten, legge seg og sove til utpå dagen, gå ut, dra hjem tidlig på kvelden for å legge seg, og så opp ved midnatt... og han skrev jo mye og bra. Vet om en god del flinke folk som har skrevet de fleste oppgavene sine midt på natta.

Skrevet

Så lenge jeg ikke skal noe tidlig dagen etter skriver jeg til jeg stuper. :kaffekopp:

Skrevet

Hvis du er inne i en god flyt så kan du vel holde det gående.. Mer smart vil jeg tro enn å se på klokka og tenke at det kommer en dag i morgen også, når en egentlig ikke har planer, står opp og merker at motivasjonen ikke er lik som for noen timer siden..

Godt råd; innen jeg skrev min masteroppgave sa ei venninne til meg at jeg måtte arbeide kontinuerlig og at månedene gikk uuutrolig fort så jeg måtte ikke tenke på at jeg hadde god tid.. Endte med at jeg tok verdens største skippertak de siste månedene.. Men jammen funka det også med glans gitt ;)Arbeid jevnt og trutt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at Ingvar Ambjørnsen drikker vin mens han skriver om natten. Jeg skriver ofte best om kvelden/natten jeg og. Holder på til jeg ikke gidder mer eller blir trøtt. Dessverre faller jeg ofte for "fristelsen" ved å legge meg når kjæresten legger seg og avbryter dermed meg selv når jeg er "på topp"...

Når det ikke går ut over andre ting så har det vel ingenting å si om vi skriver om natten eller dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...