Gå til innhold

Iskalde føtter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert plaget med iskalde føtter leenge nå, dvs noen år. første jeg gjør når jeg kommer hjem er og ha på mej tjukkelester og varme "tøffler" Legger meg med det også, og får ikke sove uten varmeflaske på bena, sitter også ofte med varmaflaske på dagene også.. bare nå sitter jeg i senga med stor varm dyne, tjukkelester og varme tøffler. men føtterne iser, og de er grusomt kalde og kjenne på også.. Jeg fårstår virkelig ikke hva det kan være.. noen som nemte at det var pgav røyking, men sluttet for 4 måneder siden, så det burda vell blitt bedre da? er det noen som hver hvorfor jeg har så kalde føtter?

Skrevet

Vet åssen du har det. Aner ikke hva det kommer av, jeg har aldri røyka, så det trenger ikke å henge sammen med det. Jeg pleier å sette beina i ei bøtte med varmt vann når det blir for ille.

Skrevet

Jeg har vert plaget med iskalde føtter leenge nå, dvs noen år. første jeg gjør når jeg kommer hjem er og ha på mej tjukkelester og varme "tøffler" Legger meg med det også, og får ikke sove uten varmeflaske på bena, sitter også ofte med varmaflaske på dagene også.. bare nå sitter jeg i senga med stor varm dyne, tjukkelester og varme tøffler. men føtterne iser, og de er grusomt kalde og kjenne på også.. Jeg fårstår virkelig ikke hva det kan være.. noen som nemte at det var pgav røyking, men sluttet for 4 måneder siden, så det burda vell blitt bedre da? er det noen som hver hvorfor jeg har så kalde føtter?

Jeg har vokst opp i ett hjem med røykere, men har aldri røykt sjøl. Jeg blir fort kald på beina, men oftere nå som jeg ikke lenger er så fysisk aktiv som jeg brukte å være. Ut og gå, få opp blodomløpet kanskje? Ellers vil tror jeg det er genetisk, da min mor også har det likt, men vanskelig å si da hun er storrøyker. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng... jeg tror aktivitet er nøkkelen.

Skrevet

Jeg går stort sett alltid med tjukkelabber i tillegg til vanlige sokker. Skjønner ikke helt hvorfor jeg er så iskald på beina. Det kom plutselig nå i vinter. Har aldri vært så iskald som dette før.. :tristbla:

Skrevet

Jeg har også alltid skikkelig kalde hender og føtter, men dette er også et symptom på lavt stoffskifte, som jeg har, så det er kanskje derfor.

Vet hvor plagsomt det er. Kanskje det er verdt å sjekke for dere også, om dere har lavt stoffskifte? :klemmer:

Skrevet

Mange er født med kalde føtter. Jeg har flere venninner som er iskalde på føttene hele tiden uansett hva de har på seg eller hva de har gjort. Jeg tror faktisk ikke det er en spesiell årsak til at det forekommer, annet enn noe i blodsirkulasjonen som du er født med. Noen enkle tips for å holde varmen på føttene er å aldri ha 2 par sokker, eller 1 par sokker og 1 par lester sammen og tøfler. Man bør alltid ha ULL mot huden så om du har på deg lester passer du på å bare ha på lester. Så passer du på at du aldri blir våt på føttene for det forverrer kulden mye. Kjøp deg sko som med fòr og ha kjempe tynne sokker inni. Kjøp deg sånn fotbad du kan gjøre hjemme og bruk det flere ganger i uka.

Skrevet (endret)

jeg var og mye plaget med kalde hender og føtter, men det forsvant helt etter at jeg begynte med akupunktur, så det hjalp for meg

Endret av frøken_øst
Skrevet

Jeg har også slitt med ekstremt kalde føtter fra ankelen ca og ned. Jeg fant ut at det kan være mangel på magnesium.

Det jeg gjør nå er å stå fem min på sånn spikermatte(husker ikke hva de kalles), for da øker blodsirkulasjonen av seg selv. Litt ubehagelig i begynnelsen, men man blir vant til det og;)

Skrevet

Sjekk dere for sykdommen reynauds syndrom.

Jeg har det akkurat som dere og får tabletter for det. En ny hverdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...