hanne_ Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Hei! Jeg kunne gjerne tenke meg å jobbe i sportsbutikk i og med at det er et marked jeg har grei peiling på og interesserer meg for. Jeg har aldri jobbet i butikk før så lurer på om noen har jobbet i sportsbutikk (eller lignende) før og kan svare på disse spørsmålene: Hvor mye er det vanlig å tjene? Jeg er 21 år gammel og har en del salgserfaring fra før. Hvor mye må man jobbe hvis man jobber deltid? Får man sommerferie (f.eks. hvis jeg får studierelevant jobb)?
Christiane_W Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Nedenfor er det en link minstelønnssatsene gjeldene for Landsoverenskomsten HSH/HK. Disse lønnstrinnene gjelder for ansatte som er organisert i Handel og Kontor og hvor arbeidsgiver er medlem i HSH. (Mange butikker (spesielt kjeder) følger disse satsene uavhengig av om arbeidstaker er organisert.) http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=619 Hvor mye man må jobbe som deltidsansatt varierer vel fra butikk til butikk. Da jeg jobbet i butikk som student jobbet jeg fast en ettermiddag i uka og annenhver lørdag. Det var forventet at vi jobbet ekstra i hektiske perioder, som julehandelen og under kampanjer. Det hendte jo også at man ble spurt om å jobbe ekstra pga sykdom osv. I butikken jeg jobbet måtte vi sette opp når vi ønsket ferie en stund før sommeren, de fleste tok kanskje noen uker fri og jobbet mest mulig resten av sommeren. Butikkene trenger jo som regel at deltidsansatte jobber ekstra på sommeren for å dekke opp for de heltidsansatte som har ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå