Gjest anonym mann Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Ok , det her er situasjonen. En homofil komips har vist før at han er intressert i meg. NB! Den her tråden handler IKKE om hat mot homser eller homofobi. Jeg har ikke noe sånt problem med folk som har forskjellig legning. Men, tråden handler om: Jeg føler det som har skjedd nå som en type krenkelse. jeg tenker på det. Får det ikke ut av hodet. Det gjør at jeg blir stressa. Føler det i brystet av å tenke på det. En ekkel følelse av å ha fått mine grenser tråkket ned. Jeg visste at han har hatt følelser for meg før. Og syns det var vanslelig å takle, så jeg holdt meg vekk fra å omgås han. Det har jeg gjort etter en fest i fjor som han kom og prøvde å sjekke meg opp. Mens dama mi var på samme fest! Han VET jeg er hetero og har dame. Likevelk prøvde han seg for "å se hvilken respons han skulle få"... (!) Hatet det. Hadde lyst å slå han da han ikke ga seg når dama mi var i samme leilihet på festen, men han fortsatte å prøve seg på meg. Han var jo full, så jeg har prøvd å unngå han etterpå da. En kompis gikk i mellom den gangen, ellers hadde jeg ikke klart det men slått. (Pga jeg var også full den kvelden.) Men så skjer det som er situasjonen nå: Jeg var hos kompiser i et kollektiv for å være sosial. Plutselig dukker han opp der. Jeg slapper av. Stresser ikke med det. Men når jeg går til kjøknet for å riste brødskive pga jeg var sulten. Plutselig har han fulgt etter og står bak meg og sier jeg er pulbar. Han prøver seg. Jeg snur meg for å konfrontere. Da tar han hånda i luggen min. Jeg ville bare drepe han. Det føles som en krenkelse. Hva kan jeg gjøre? Vil si noe om det til dama, som spurte hva jeg var så sint og stille for. Men klarer ikke si noe. På kjøknet der så besinna jeg meg. Skjøv han bare vekk med arma og gikk . Gikk ut av leiligheten uten å si noe til noen. Kompisen min ringte litt etter og spør "Hvor er du?" Jeg sa bare at jeg måtte noe jeg kom på. Men jeg tenker inni meg om og om igjen. Jeg vil bare slå den fyren. Noen som har noe råd. Stressa og sint. Takker for svar. (PS, seriøst innlegg. Ikke et troll. Bare en handlingslammet person.)
Gjest anonym mann Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Det jeg lurer på er vel hva jeg skal gjøre nå. Føler det seriøst veldig vanskelig.
#Mj# Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 (endret) har du prøvd å si til vedkomende at du ikke er interesert og synest oppførselen hans er ubehagelig? vist ikke ville jeg prøvd det, helst med bare dere to til stede og uten alkohol. og skjønner veldig godt at du synest det er ubehagelig. Endret 17. mars 2011 av #Mj# 1
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 La være å drepe han er en god start.. Aner ikke hva som er best men kan jo bare komme med forslag så får du vurdere: Sende en melding der du sier klart og tydelig at dette vil du ikke at skal gjenta seg, du er hetero og det burde han vite. Og så holde deg unna han fremover til du får det hele hendelsen på avstand.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Han trenger jo åpenbart å bli satt på plass. Hvis han er en kompis så vil du kanskje beholde ham som kompis? Altså, ikke kutte ham helt ut av livet ditt? I så fall må du da kunne ta det opp med ham, si fra at det er uakseptabel oppførsel. Kutt ut eller forsvinn. Hvis han ikke skjerper seg, og da ergo ikke har noe respekt for deg som venn, så er det vel bare å si fra at nok er nok og holde deg unna fyren. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 TS ville neppe følt det slik om det var en kvinne det var snakk om, men en kvinne kunne fint følt det slik om en mann hadde vært mot henne på samme måte som kompisen det er snakk om er mot TS, så skjønner TS godt, jeg. 11
Gjest anonym mann Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Hadde du følt det samme om det var en kvinne? Jeg sa til deg: Det er ikke en tråd om homofobi. Ingen som har blitt avvist har rett å komme bak deg og prøve seg. Ingen. Men hvis du bare vil angripe og sparke en som sliter, så værsågod... Jeg orker ikke å drive å argumentere med deg. Jeg sliter med andre ting akkurat nå. Kan du vennligst akseptere det? Jeg spurte om noen råd. Ikke om å høre alle fordommer. 2
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 TS ville neppe følt det slik om det var en kvinne det var snakk om, men en kvinne kunne fint følt det slik om en mann hadde vært mot henne på samme måte som kompisen det er snakk om er mot TS, så skjønner TS godt, jeg. Og blir ikke bedre av at han kompisen jo vet at TS er hetero men likevel prøver seg. Det er jo å prøve å få han med på noe som en kompisen vet han ikke kan gå med på uansett, helt klart TS har grunn til å bli kraftig provosert her. 5
Gjest nobilian Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Hadde du følt det samme om det var en kvinne? *** Spiller det noen rolle? Skal du gjøre et poeng av at han reagerer fordi det er en mann det er snakk om? Skal han ikke ha lov til å reagere sterkere da? 2
Ava Mae Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Jeg ville tatt det opp med han på en skikkelig måte når alkohol ikke er i bilde. Å ta opp slike ting der og da når det ofte er rus og sinne i bilde har ingen nytte. Mange kvinner har nok erfart den 2
womenwomen Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 Ok , det her er situasjonen. En homofil komips har vist før at han er intressert i meg. NB! Den her tråden handler IKKE om hat mot homser eller homofobi. Jeg har ikke noe sånt problem med folk som har forskjellig legning. Men, tråden handler om: Jeg føler det som har skjedd nå som en type krenkelse. jeg tenker på det. Får det ikke ut av hodet. Det gjør at jeg blir stressa. Føler det i brystet av å tenke på det. En ekkel følelse av å ha fått mine grenser tråkket ned. Jeg visste at han har hatt følelser for meg før. Og syns det var vanslelig å takle, så jeg holdt meg vekk fra å omgås han. Det har jeg gjort etter en fest i fjor som han kom og prøvde å sjekke meg opp. Mens dama mi var på samme fest! Han VET jeg er hetero og har dame. Likevelk prøvde han seg for "å se hvilken respons han skulle få"... (!) Hatet det. Hadde lyst å slå han da han ikke ga seg når dama mi var i samme leilihet på festen, men han fortsatte å prøve seg på meg. Han var jo full, så jeg har prøvd å unngå han etterpå da. En kompis gikk i mellom den gangen, ellers hadde jeg ikke klart det men slått. (Pga jeg var også full den kvelden.) Men så skjer det som er situasjonen nå: Jeg var hos kompiser i et kollektiv for å være sosial. Plutselig dukker han opp der. Jeg slapper av. Stresser ikke med det. Men når jeg går til kjøknet for å riste brødskive pga jeg var sulten. Plutselig har han fulgt etter og står bak meg og sier jeg er pulbar. Han prøver seg. Jeg snur meg for å konfrontere. Da tar han hånda i luggen min. Jeg ville bare drepe han. Det føles som en krenkelse. Hva kan jeg gjøre? Vil si noe om det til dama, som spurte hva jeg var så sint og stille for. Men klarer ikke si noe. På kjøknet der så besinna jeg meg. Skjøv han bare vekk med arma og gikk . Gikk ut av leiligheten uten å si noe til noen. Kompisen min ringte litt etter og spør "Hvor er du?" Jeg sa bare at jeg måtte noe jeg kom på. Men jeg tenker inni meg om og om igjen. Jeg vil bare slå den fyren. Noen som har noe råd. Stressa og sint. Takker for svar. (PS, seriøst innlegg. Ikke et troll. Bare en handlingslammet person.) Helt normal reaksjon å bli sint . Jeg har opplevd det samme som deg en gang , alltså en lesbisk kvinne var innpåsliten og EKKEL på meg . Jeg ble også sinna . Følte meg rasende på henne forde hun ikke tar mine avvisninger og ignoreringer alvorlig . Kjenner det koker og jeg blir så sint etterhvert at jeg kjenner jeg blir rød i ansiktet av sinne .Hadde også lyst å slå henne nesten . Ekkelt når homser og lesber viser slik innpåsliten oppførsel . Det blir desverre en annen situasjon , når en lesbe / homofil prøver seg på en som er opplagt hetro . Kan for føles krenkende . De viser deg ikke mye respekt , når de behandler deg som et sexobjekt . Og ikke respekterer avvisninger . Dersom de respekterer avvisninger , kan man unskylde dem . Er menneskelig å føle seg tiltrukket av noen . Men man må vise såpass respekt , at man ikke er så innpåsliten at det oppleves som sexuell trakasering . Da har de gått langt over streken og det føles krenkende . Det er ingenting galt med deg som mann , selv om andre menn som er homo sier du er " pulbar " . Det betyr ikke at de ser på deg som lite mann og feminin f.eks . Du trenger ikke å føle deg krenket eller fornærmet forde han sa du var pulbar . Ta det som et kompliment heller , t.o.m samme kjønn liker deg som er homofile . Du er sikkert en veldig pen og attraktiv mann på alle måter - noe denne homsen også ser at du er . Dermed fikk han bare lyst på deg . Og klarte ikke å la være å prøve seg på deg . Jeg er selv en veldig feminin og pen kvinne på alle måter . Ser absolutt IKKE lesbisk ut på noen måte utseendemessig . Men likevell liker visst noen lesber meg . Ettersom jeg har sett hvordan lesber ser på meg og t.o.m har prøvd å prøve seg på meg fysisk .Disse er ofte litt maskuline type damer syns jeg . De går vell etter utseendet som alle andre mennesker også gjør tenker jeg , og da er kanskje veldig pene mennesker litt extra utsatt og fristende for dem og derved blir man utsatt for endel uønsket oppmerksomhet fra de som er homofile , men også lesbiske / evt . andre hetrofile . Ro deg ned , glem det . Og ta det bare som et kompliment . At både damer og menn tydeligvis syns du er " pulbar " ....he he Betyr jo bare at de liker utseendet ditt . Og syns du ser attraktiv og deilig ut . Du ser neppe homo ut - selv om en homse " falt pladask " for deg ...he he
Gjest nobilian Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 Jeg spurte om noen råd. Ikke om å høre alle fordommer. *** Selv ville jeg ha vurdert om jeg ville fortsette å omgås fyren. Han vet hvor du står, og burde respektere det. Ikke nok med at du er hetero, men han har vært ubehagelig pågående før også. I tillegg viser han jo ingen respekt for at du er opptatt. Hadde en av mine venninner prøvd seg på meg, ville jeg ha brutt kontakten. Jeg vil ikke ha omgang med mennesker som ikke respekterer meg (og kjæresten min) nok til å la være å friste til utroskap. Uansett kjønn eller legning. Ta det opp med ham, gi ham en siste sjanse i klartekst. Driter han seg ut igjen får du droppe ham. Kompiser driver ikke på sånn. 2
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #14 Skrevet 17. mars 2011 Ro deg ned , glem det . Og ta det bare som et kompliment . At både damer og menn tydeligvis syns du er " pulbar " ....he he Betyr jo bare at de liker utseendet ditt . Og syns du ser attraktiv og deilig ut . Du ser neppe homo ut - selv om en homse " falt pladask " for deg ...he he Jeg er svært uenig med deg. Et utsagn som dette er grov sjikane, enten det kommer fra menn eller kvinner eller om det er rettet mot mann eller kvinne. Slike utsagn kan umulig være lovlige, og han som sa dette, må politianmeldes og straffes!!
petrinepetrine Skrevet 17. mars 2011 #15 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har en god kompis som er homofil. Han tuller ofte på den måten med andre gutter som er hetro, og alle forstår at dette bare er tull selv om han kan gjøre det på akkurat samme måte som din kompis gjør det mot deg. Vil liksom bare få frem at dette ikke må bety at din kompis er interessert på den måten, men bare vil ha det litt gøy. Men når det er sagt mener jeg det er helt feil av han å holde på slik når du ikke er komfortabel med det. Du må fortelle han at du synes det er ubehagelig og at du ikke ønsker noen slik offørsel. Det kan godt være at han tror at du synes det er morsomt
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2011 #16 Skrevet 17. mars 2011 *** Selv ville jeg ha vurdert om jeg ville fortsette å omgås fyren. Han vet hvor du står, og burde respektere det. Ikke nok med at du er hetero, men han har vært ubehagelig pågående før også. I tillegg viser han jo ingen respekt for at du er opptatt. Hadde en av mine venninner prøvd seg på meg, ville jeg ha brutt kontakten. Jeg vil ikke ha omgang med mennesker som ikke respekterer meg (og kjæresten min) nok til å la være å friste til utroskap. Uansett kjønn eller legning. Ta det opp med ham, gi ham en siste sjanse i klartekst. Driter han seg ut igjen får du droppe ham. Kompiser driver ikke på sånn. Det høres ut som det vil bli ganske guffen atmosfære fremover her ja så spørs om du ikke bør kutte kontakten om mulig. Skal dere fortsatt ha kontakt må han vel helst på eget initiativ innrømme at han gikk laaangt over streken og love at det ikke skal skje igjen.
womenwomen Skrevet 17. mars 2011 #17 Skrevet 17. mars 2011 Ok , det her er situasjonen. En homofil komips har vist før at han er intressert i meg. NB! Den her tråden handler IKKE om hat mot homser eller homofobi. Jeg har ikke noe sånt problem med folk som har forskjellig legning. Men, tråden handler om: Jeg føler det som har skjedd nå som en type krenkelse. jeg tenker på det. Får det ikke ut av hodet. Det gjør at jeg blir stressa. Føler det i brystet av å tenke på det. En ekkel følelse av å ha fått mine grenser tråkket ned. Jeg visste at han har hatt følelser for meg før. Og syns det var vanslelig å takle, så jeg holdt meg vekk fra å omgås han. Det har jeg gjort etter en fest i fjor som han kom og prøvde å sjekke meg opp. Mens dama mi var på samme fest! Han VET jeg er hetero og har dame. Likevelk prøvde han seg for "å se hvilken respons han skulle få"... (!) Hatet det. Hadde lyst å slå han da han ikke ga seg når dama mi var i samme leilihet på festen, men han fortsatte å prøve seg på meg. Han var jo full, så jeg har prøvd å unngå han etterpå da. En kompis gikk i mellom den gangen, ellers hadde jeg ikke klart det men slått. (Pga jeg var også full den kvelden.) Men så skjer det som er situasjonen nå: Jeg var hos kompiser i et kollektiv for å være sosial. Plutselig dukker han opp der. Jeg slapper av. Stresser ikke med det. Men når jeg går til kjøknet for å riste brødskive pga jeg var sulten. Plutselig har han fulgt etter og står bak meg og sier jeg er pulbar. Han prøver seg. Jeg snur meg for å konfrontere. Da tar han hånda i luggen min. Jeg ville bare drepe han. Det føles som en krenkelse. Hva kan jeg gjøre? Vil si noe om det til dama, som spurte hva jeg var så sint og stille for. Men klarer ikke si noe. På kjøknet der så besinna jeg meg. Skjøv han bare vekk med arma og gikk . Gikk ut av leiligheten uten å si noe til noen. Kompisen min ringte litt etter og spør "Hvor er du?" Jeg sa bare at jeg måtte noe jeg kom på. Men jeg tenker inni meg om og om igjen. Jeg vil bare slå den fyren. Noen som har noe råd. Stressa og sint. Takker for svar. (PS, seriøst innlegg. Ikke et troll. Bare en handlingslammet person.) Syns nesten det høres litt skummelt ut for deg , å omgås han . OBS ! Han kan faktisk voldta deg !!!! Det hender at homofile menn faktisk voldtar menn som ikke er homofile . Er sikkert skjelden det skjer , men du vet aldri . Særlig om du er full og beruset , dermed fysisk svak . Så er det ikke sikkert du klarer å skyve han vekk neste gang han prøver seg . Ville holdt meg langt unna han om jeg var mann . Du er i faresonen for overgrep . Han sexuelt trakaserer deg jo , så da kan neste skritt være å faktisk voldta deg . Mange menn opplever voldtekt fra andre menn . Men det er et stort tabu å snakke om . Og mange tilfeller rapporteres og anmeldes kanskje ikke . ..Pga skam , fornedrelse o.a vanskelige følelser for offeret . Så pass deg for han . Han er ikke helt god i hodet . Som er så freidig og innpåsliten . Heldigere stilt er jo jeg som dame . Jeg vet jeg klarer å slå ned en lesbe i selvforsvar om jeg blir tvingt til det : ) Jeg er fysisk sterk nok , i forhold til andre kvinner . Vet ikke hvor stor og kraftig du er TS ? I forhold til andre menn ? Ville du klart å forsvare deg mot han , dersom han eks skulle bli enda mer innpåsliten og voldelig kanskje en annen gang ? Hvis du ikke er sikker på det . Så unngå han totalt .
Gjest anonym mann Skrevet 17. mars 2011 #19 Skrevet 17. mars 2011 . Hadde en av mine venninner prøvd seg på meg, ville jeg ha brutt kontakten. Jeg vil ikke ha omgang med mennesker som ikke respekterer meg (og kjæresten min) nok til å la være å friste til utroskap. Uansett kjønn eller legning. Takk, jeg føler det er sånn det er. Han har diskvalifisert seg fra å omgås meg. Men han prøvde ikke å friste til utroskap. Han prøvde å gjennomføre det, der og da. Han brukte ikke styrke, så derfor kunne jeg bare skyve han vekk. Men jeg aner seriøst ikke hvordan jeg skal ta det videre herfra. Takker for alle svar. Dere sier jeg kan ta det opp på tomannshånd. Men jeg tror ikke jeg er trygg rundt han. Jeg kom til å være på vakt, og gjør han en feil ting da, så slår jeg nok for å holde han vekk. Det kan jeg jo ikke. Ingen kom jo til å forstå hvorfor, og så blir han offret og jeg den som var en voldelig faen. Hva skulle jeg si til folk? Og hva sier jeg til damen min. Hun merker jo at det er noe. Men ordene sitter fast. Jeg vet ikke. Det er ikke sånn jeg pleier å være.Men nå er det sånn.
#Mj# Skrevet 17. mars 2011 #20 Skrevet 17. mars 2011 Helt normal reaksjon å bli sint . Jeg har opplevd det samme som deg en gang , alltså en lesbisk kvinne var innpåsliten og EKKEL på meg . Jeg ble også sinna . Følte meg rasende på henne forde hun ikke tar mine avvisninger og ignoreringer alvorlig . Kjenner det koker og jeg blir så sint etterhvert at jeg kjenner jeg blir rød i ansiktet av sinne .Hadde også lyst å slå henne nesten . Ekkelt når homser og lesber viser slik innpåsliten oppførsel . Det blir desverre en annen situasjon , når en lesbe / homofil prøver seg på en som er opplagt hetro . Kan for føles krenkende . De viser deg ikke mye respekt , når de behandler deg som et sexobjekt . Og ikke respekterer avvisninger . Dersom de respekterer avvisninger , kan man unskylde dem . Er menneskelig å føle seg tiltrukket av noen . Men man må vise såpass respekt , at man ikke er så innpåsliten at det oppleves som sexuell trakasering . Da har de gått langt over streken og det føles krenkende . Det er ingenting galt med deg som mann , selv om andre menn som er homo sier du er " pulbar " . Det betyr ikke at de ser på deg som lite mann og feminin f.eks . Du trenger ikke å føle deg krenket eller fornærmet forde han sa du var pulbar . Ta det som et kompliment heller , t.o.m samme kjønn liker deg som er homofile . Du er sikkert en veldig pen og attraktiv mann på alle måter - noe denne homsen også ser at du er . Dermed fikk han bare lyst på deg . Og klarte ikke å la være å prøve seg på deg . Jeg er selv en veldig feminin og pen kvinne på alle måter . Ser absolutt IKKE lesbisk ut på noen måte utseendemessig . Men likevell liker visst noen lesber meg . Ettersom jeg har sett hvordan lesber ser på meg og t.o.m har prøvd å prøve seg på meg fysisk .Disse er ofte litt maskuline type damer syns jeg . De går vell etter utseendet som alle andre mennesker også gjør tenker jeg , og da er kanskje veldig pene mennesker litt extra utsatt og fristende for dem og derved blir man utsatt for endel uønsket oppmerksomhet fra de som er homofile , men også lesbiske / evt . andre hetrofile . Ro deg ned , glem det . Og ta det bare som et kompliment . At både damer og menn tydeligvis syns du er " pulbar " ....he he Betyr jo bare at de liker utseendet ditt . Og syns du ser attraktiv og deilig ut . Du ser neppe homo ut - selv om en homse " falt pladask " for deg ...he he ja, for homofile og lesbiske ser helt annerledest ut en hetrofile! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå