AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har kontaktet en selger på finn for å kjøpe en vare. Så ble vi enige om at hun skulle sende varen, og når den var sendt skulle jeg overføre penger til hennes konto. skjønte i ettertid at jeg kanskje skulle ha bedt om postoppkrav ell. men gjort er gjort. Varen kostet bare 300 kroner så om det skulle være ugler i mosen er jeg ikke akkurat ruinert. men hvis jeg overfører til henne, så kan ikke noe annet muffens skje? altså med mitt kontonr eller noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Hva med å opprette en egen "konto for internettkjøp" i nettbanken. Så overfører du bare nødvendig beløp dit fra ordinærkontoen før du bruker den nye kto å overføre penger til selger? Jeg føler meg iallefall litt tryggere ved å slippe å oppgi "vanlig" kontonr. ved nettkjøp (pleier ellers å bruke kredittkort hvis mulig). Spurt om hun har Paypal? Hvis begge har det, kan penger overføres der, uten å oppgi kontonr.
HopelessFear Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Hvorfor spurte du ikke om å gjennomføre handelen med Finn betalingsgaranti?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Gadd rett og slett ikke opprette sånn finn-dings. er egentlig ikke sånn veldig bekymret, for har sjekket at navn på selgeren og tlfnr i annonsen stemmer i telefonkatalogen, og det jeg skal kjøpe er en pyntegjenstand, ikke en iphone eller noe sånn typisk svindlermateriale. Er bare litt usikker på om det kan skje noe særlig annet om jeg overfører penger til henne med min vanlige konto. skulle jeg ikke motta varen er jo ikke 300 så veldig mye, så det skal jeg overleve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå