Muffin Skrevet 26. mars 2011 #101 Skrevet 26. mars 2011 Jeg husker som sagt ikke navnet på dette i farten. Det er forresten ikke noe magisk med det. Herregud da, man snakker om kroppen og dens funksjon her, ikke predikanter fra engleskolen og deres mystikk. Er ikke slik at vitenskapen baserer seg på magiske ting, det er det overtro som gjør - og her er det dere som tror og står for det magiske, ikke jeg. Dog kan jeg finne frem til enzymet for deg, dog hva betyr det til eller fra? Tror neppe dagen din vil bli bedre av den grunn, og det har liten hensikt og gå rundt å kunne om forskjellige enzymer samt vite navnet på disse etc. Om det er så interessant for deg, så les artikler om omdannelsesprosessen det er, du finner mange artikler om dette på PubMed (og jeg linket til søk for deg). Er en prosess for meg også å lete frem til ting, du kan gjøre det like godt som meg dersom dette er så viktig for deg. Du trenger strengt tatt ikke vite enzymets navn heller, bare du tar til deg at omdannelse fra karbohydrater til fettvev skjer i veldig liten grad. Mener du virkelig dette? At når du fremlegger et argument (jfr. dette enzymet som har liten egenaktivitet og krever mye energi) så skal de som argumenterer mot deg selv finne frem til dokumentasjonen på dine argumenter fordi du synes det er en tidkrevende prosess å gjøre selv? Hvorfor skal vi "ta til oss" dine argumenter når du ikke engang klarer å dokumentere de ordentlig? Nei, skjerp deg. Dette blir for useriøst.
bergans Skrevet 26. mars 2011 #102 Skrevet 26. mars 2011 Mener du virkelig dette? At når du fremlegger et argument (jfr. dette enzymet som har liten egenaktivitet og krever mye energi) så skal de som argumenterer mot deg selv finne frem til dokumentasjonen på dine argumenter fordi du synes det er en tidkrevende prosess å gjøre selv? Hvorfor skal vi "ta til oss" dine argumenter når du ikke engang klarer å dokumentere de ordentlig? Nei, skjerp deg. Dette blir for useriøst. Tro meg, jeg har har prøvd å nå fram med den samme tankegangen. Men, jeg er bare ignorant overfor kunnskap, fordi pensum innbefatter flere lærebøker enn akkurat den made4u har opphøyet som standard "ernæringsbibel". At noen andre lenker til artikler hentet fra Pubmed, er ikek det samme som at han ber oss bruke søkemotoren. Men jeg er interessert; er det carboxylase eller carnitine acyl-transferase? Eller er det en av de nyoppdagete transkripsjonsfaktorene som SREBP-1 eller PPARY? In conclusion, the past few years have brought a deluge of new data about the mechanisms of regulation of lipogenesis by nutrients and hormones. It is now clear that SREBP-1, and to a lesser extent USF1 and USF2, play a pivotal role in mediating the effects of nutrients and hormones on lipogenic gene expression in the liver. In adipose tissue, another transcription factor, PPAR, is critical for the regulation of both adipogenesis and lipogenesis Kilde: http://www.nature.com/embor/journal/v2/n4/full/embor440.html
Muffin Skrevet 28. mars 2011 #103 Skrevet 28. mars 2011 Tro meg, jeg har har prøvd å nå fram med den samme tankegangen. Men, jeg er bare ignorant overfor kunnskap, fordi pensum innbefatter flere lærebøker enn akkurat den made4u har opphøyet som standard "ernæringsbibel". At noen andre lenker til artikler hentet fra Pubmed, er ikek det samme som at han ber oss bruke søkemotoren. Men jeg er interessert; er det carboxylase eller carnitine acyl-transferase? Eller er det en av de nyoppdagete transkripsjonsfaktorene som SREBP-1 eller PPARY? In conclusion, the past few years have brought a deluge of new data about the mechanisms of regulation of lipogenesis by nutrients and hormones. It is now clear that SREBP-1, and to a lesser extent USF1 and USF2, play a pivotal role in mediating the effects of nutrients and hormones on lipogenic gene expression in the liver. In adipose tissue, another transcription factor, PPAR, is critical for the regulation of both adipogenesis and lipogenesis Kilde: http://www.nature.com/embor/journal/v2/n4/full/embor440.html Hmm. Spennende! Skal lese den i kveld og sette hjernen i sving
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå