BAMBI<3 Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Butikken jeg er salgsleder ved må legge ned grunnet leiekontrakt som har gått ut. Jeg har skrevet under papirer, oppsigelse osv. Jeg har 3 månders oppsigelses tid og butikken stenger etter en måned. Etter det har jeg fått beskjed om at jeg må jobbe litt ved andre avd ut oppsigelses tiden. Takket nei til fulltid ved annen avd grunnet lang reisevei. Jeg har motatt vakter fra de avd og dette er rundt 50% av hva jeg pleier å jobbe. Så da begynner jeg plutselig å tenke.... Jeg får vel fortsatt full lønn ut oppsigelses perioden selv om de ikke bruker meg fult? Det er jo ikke min skyld at de må legge ned butikken. Har fastlønn. Noen som kan svare meg på dette eller vet hva jeg kan ha krav på. Jeg trives veldig godt i bedriften så det er ikke et problem å spørre de direkte, men tanken slp meg sterk nå så hvis noen kan gi meg noen beroligende svar blir jeg veldig glad.
Trillrund Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Arbeidsgiver har jo tilbudt deg jobb i oppsigelsestiden, så jeg er litt usikker på hva som skjer når du takker nei....
BAMBI<3 Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2011 Arbeidsgiver har jo tilbudt deg jobb i oppsigelsestiden, så jeg er litt usikker på hva som skjer når du takker nei.... Ja, men det var hvis jeg ville fortsette i kjeden....
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Du vil få betalt for å ikke jobbe altså?? Mener du dette er riktig?
Gjest Spinell Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Du har arbeidsplikt i oppsigelsesperioden. Du er tilbudt like stor stilling som du hadde. Trapper du frivillig ned (noe du gjør), taper du lønn.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 tror vel ikke du har krav på noe når arbeidsgiver har prøvd å tilrettelegge/tilby noe annet??? Vil jo bli feil om arbeidsgiver da skal måtte betale like mye om du sier ja eller ikke??? Men hva som stemmer er jeg usikker på, men ville ikke regnet med noe...
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Jeg kan ikke svare på spørsmålet du stiller, men hvor lang reisevei er det snakk om da? Det kan jo kanskje ha noe å si hvis den nye stillingen (som tilsvarer den du hadde i stillingsprosent) er flere timers reisevei unna, men har du takket nei til en reisetid på tyve minutter, så vil jeg ikke tro du har så mye å stille opp med. Men som andre her, jeg vet jo ikke. Da jeg jobbet i butikk for et år siden og skulle slutte, så trappet jeg ned i stillingsprosent siste måneden. Selv om jeg hadde fastlønn, ble jeg da lønnet ut ifra hva jeg faktisk jobbet, for det var jo jeg selv som hadde valgt å trappe ned. Men; hvor lang reisetid var det snakk om? Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå