Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva som er lov til å pakke med i kofferten når man skal til Tenerife? Jeg tenkte å ta med et hjemmelagd brød, for jeg synes ikke de brødtypene de har i syden-landene er noe god, så vil gjerne ha med "mitt eget". Er det dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er kjempedumt. Hehe, selvfølgelig er ikke det dumt. Jeg pleier å ha med meg knekkebrød i kofferten;);)

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe av moroa med å dra til andre land å spise litt annen mat? Hva med å prøve litt andre typer mat til frokost? :)

Skrevet

Er ikke noe av moroa med å dra til andre land å spise litt annen mat? Hva med å prøve litt andre typer mat til frokost? :)

Hehe , ser den;) Jeg elsker å prøve ut nye matretter. Men jeg er avhengig av mine Wasa knekkebrød til frokost :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hehe , ser den;) Jeg elsker å prøve ut nye matretter. Men jeg er avhengig av mine Wasa knekkebrød til frokost :fnise:

Om det er slik situasjonen er, synes jeg ikke det høres dumt ut i det hele tatt, i alle fall ikke om disse i tillegg er bra for kroppen din. :) Hørtes bare så trist ut at noen var så redde for å spise noe annet enn brød til frokost at de måtte ta med brød fra norge for å overleve turen, men heldigvis var det bare jeg som tolket innlegget feil. :fnise:

Skrevet (endret)

Hei!

Nå handler ikke dette om å overleve turen, nå handler dette om at jeg vet at det fine brødet deres ikke er godt for kroppen min, sist jeg var i syden ble jeg sløv, mistet matlysten og generelt ble veldig matlei. Vi skal bo i leiligheter der resturanter osv er et stykke unna, så det er ikke bare bare å få tak i "annen mat" til frokost heller. Jeg sliter med lavt blodsukker om morgenen og må derfor ha mat med en gang jeg står opp. Ergo: to brødskiver hjemmefra til frokost er supert. Betyr ikke at man må ha det for å overleve, bare for å føle seg bedre.

Dessuten: skulle jeg overlevd på ETT brød?

Men, POENGET med innlegget, er at i enkelte land (som f.eks australia) er det drøyt strengt hva man får ta med seg. Så hvis det er noen sjangs for at det skaper problemer at jeg har det i kofferten dropper jeg det.. Så er det noen som vet om det er LOV å ha med seg "over grensen" ?

Edit: Glemte poenget med innlegget.

Endret av Ella-Armani
AnonymBruker
Skrevet

Men rekker ikke brødet å tørke litt ut før du spiser det? Hvor mye ska du ta med og hvor lenge blir du?

Skrevet (endret)

Fast inventar i kofferten her før en standarar syden-tur.... Pulverkaffe og knekkebrød.. deretter pakkes bikini og alt det andre...;-)

*edit* så i etterkant at du skal til Tenerife.

Gå til nærmeste bakeri, framfor å spise litt kjip hotellfrokost( endel hoteller har faktisk veldig bra brød ....). Elsker morgen turen med å kjøpe bakverk til frokost, helst så varmt og ferskt at det nesten gjør vondt å holde i posen. Og det er virkelig ikke noe problem å få det grovt nok, heller ikke på Tenerife.

Endret av Wildy
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...