AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Har gått ned 16 kilo på ca et halvår ved å spise lite, samtidig som jeg har trent mye. Bein/rompestyrke er bedre enn noengang, men himmel så slaskete rompa er! Den henger. Og strammer jeg den, er det så mye rynker og dritt, det ser helt jævlig ut fordi fettet er borte. Ser omtrent ut som hekken til han gamlingen i Sex and The City som Samantha fikk helt noia over. Hadde jeg spist meg opp fem kilo, hadde det sett bedre ut uten klær, men apetitten er borte og jeg kan godt beholde dem på. Men noen andre tips? Nærmer meg 40, så elastiteten på huden er vel ikke den samme som på en 20-åring, men...
Tullepia Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Hvis du ikke har trent for å bygge muskelmassen vil jeg foreslå at du prøver nettopp det: Ta styrkeøvelser som utfall, markløft og knebøy, få repetisjoner (3x5) og så tungt du klarer. Etter trening må du spise proteiner så du får bygget opp musklene. Snakk gjerne med en personlig trener som kan legge opp et treningsprogram spesielt tilpasset deg og dine behov. Ellers er det ikke så mye å gjøre hvis ikke du ønsker å legge på litt fett. Huden blir som du sier mindre elastisk med årene.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Takk for svar. Nå har treningen min for det meste bestått av turer i skog og mark, helst i oppoverbakker og gjerne trapper, samt tildels statisk trening (rir galopphester, står i jockey/hockeystilling i bøylene og lar det nedenfor knærne absorbere mesteparten av bevegelsene til hesten) Tidligere var jeg knapt istand til å gå, spesielt ned trapper, etter en skikkelig økt, men nå blir jeg ikke støl i det hele tatt lengre. Finnes det demonstrasjon av utfall, markløft og knebøy for dummies? Vurderer å melde meg inn på et treningssenter for å bli mer gjennomtrent, men... Disse restitusjonsdrikkene til Tine, Yt eller hva de heter, er det noe protein i dem, eller burde jeg heller gå hjem og spise noe karbonadedeig? Er VELDIG dårlig på spisingen, det går mest på ost, grønnsaker og litt kjøtt, i tillegg til bananer og litt yoghurt...
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Du har nok trent litt "feil" ifht at du kun har tenkt vekttap og ikke styrke. Det gjør at du mister muskelmasse, og sammen med dårlig hudelastisitet jo eldre man blir = slapp i fisken. Det er nok av insturksjoner på youtube, både på norsk og engelsk. Du må bruke vekter for å få skikkelig tak i sakene Etter jeg begynte med utfall med vektstang har det blitt fart på ting, spesielt rumpen, men jeg har fortsatt ganske god hudelastisitet. Ikke at jeg ville anbefalt kirurgi - men om noen skulle gjøre dette så er det fånyttes når elastisiteten er svekket uansett.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Jeg skulle ønske du kunne skrive et innlegg om dette TS på kosthold & trening, slik at alle de som ønsker å gå ned raskt i vekt i løpet av kort tid ved å spise mindre og ikke trimme forstår at de kan ende opp med løshud. De fleste vil bare gå ned fort i vekt, og driter i resten, men som du sier; hadde du vært 5 kg mer hadde du også vært fornøyd fordi nå mistrives du med huden. Jeg vil nesten gi deg en applaus, men jeg sier heller lykke til med treningen !:D etterhvert synes du det er gøy å se endringer på muskulaturen din, og da er det fare for at du blir hekta på styrketrening :D
Tullepia Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 Takk for svar. Nå har treningen min for det meste bestått av turer i skog og mark, helst i oppoverbakker og gjerne trapper, samt tildels statisk trening (rir galopphester, står i jockey/hockeystilling i bøylene og lar det nedenfor knærne absorbere mesteparten av bevegelsene til hesten) Tidligere var jeg knapt istand til å gå, spesielt ned trapper, etter en skikkelig økt, men nå blir jeg ikke støl i det hele tatt lengre. Stølhet er ikke en god indikator på om du har trent bra nok. Etterhvert som man blir vant til øvelsene og sterkere vil man bli mindre støl. Men under trening skal du kjenne at du tar i. Hvis du forblir på samme belastning eller intensitet vil du ikke gjøre fremgang (få bedre kondisjon eller bli sterke), men bli på stedet hvil. Finnes det demonstrasjon av utfall, markløft og knebøy for dummies? Søk på google, der kommer det opp videoer og bilder. Husk å øve inn teknikken før du legger på tunge vekter. Få gjerne en venn til å se, eller se på deg selv i speilet. Siden du ønsker å bygge deg opp mest mulig bør du, når teknikken er vel innlært, ha på så tung belastning som du klarer og ta få repetisjoner (3x5). Ønsker du derimot å trene både styrke og bygge muskler er det bedre å ta litt flere repetisjoner (3x12). Etterhvert som belastningen kjennes lettere ut (du blir sterkere) må du øke belastningen. Husk alltid å varme opp før styrketrening. Vurderer å melde meg inn på et treningssenter for å bli mer gjennomtrent, men... Men? Det kan være dyrt, det er den eneste ulempen. Men det er en god investering, så har du råd bør du gjøre det. Da bør du også få de ansatte til å sette opp et treningsprogram spesielt tilpasset deg, her kan du bare få generelle råd. Du kan få demonstrert alle styrketeknikkene korrekt og få den hjelpen du trenger. Men har du en venn som trener mye kan det være like så fint å spørre ham eller henne. Disse restitusjonsdrikkene til Tine, Yt eller hva de heter, er det noe protein i dem, eller burde jeg heller gå hjem og spise noe karbonadedeig? Er VELDIG dårlig på spisingen, det går mest på ost, grønnsaker og litt kjøtt, i tillegg til bananer og litt yoghurt... Like etter trening er det bra å spise youghurt med müsli eller sjokomelk, nøtter og frukt. Om det heter Tine YT eller noe annet er ikke så relevant. Det viktigste er at du får i deg de raske karbohydratene som musklene trenger. Innen det har gått to timer etter styrketreningen bør du spise proteinrik mat. Det kan være noe så enkelt som speilegg på brødskive eller det kan være en middag som inneholder fisk, kylling eller storfe. Prøv å spise rent kjøtt fremfor kjøttdeig; karbonadedeig går fint.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Hvor mye huden trekker seg sammen avhenger av genetikk, hvor lenge den har vært strukket og hvor mye. Trening er sunt, men det vil ikke hjelpe på den løse huden, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Jeg skulle ønske du kunne skrive et innlegg om dette TS på kosthold & trening, slik at alle de som ønsker å gå ned raskt i vekt i løpet av kort tid ved å spise mindre og ikke trimme forstår at de kan ende opp med løshud. De fleste vil bare gå ned fort i vekt, og driter i resten, men som du sier; hadde du vært 5 kg mer hadde du også vært fornøyd fordi nå mistrives du med huden. Jeg vil nesten gi deg en applaus, men jeg sier heller lykke til med treningen !:D etterhvert synes du det er gøy å se endringer på muskulaturen din, og da er det fare for at du blir hekta på styrketrening :D TS her-Jeg HAR trimmet, fra samboerfellen med mat og godis stillesittende i en sofa i ganske mange mnd og en del kilo opp i vekt, til akutt spisevegring pga brådumping, samtidig som jeg tok opp igjen utendørsaktiviteten med ridetrening, løp og pesing til fjells. Hadde jeg ikke beveget meg samtidig, hadde jeg nok mistet enda mer vekt. Så lenge jeg er istand til å ri løp uten å være invalid av stølhet en dag eller to etter, er jeg forsåvidt fornøyd med styrke og form. Denne akutte slankekuren var ikke akkurat planlagt, men jeg har aldri vært så slank eller i så god form som nå. For å si det sånn, jeg er ganske fornøyd med funksjonen, men ikke utseendet (uten klær )
MaxUflax Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Hvor mye huden trekker seg sammen avhenger av genetikk, hvor lenge den har vært strukket og hvor mye. Trening er sunt, men det vil ikke hjelpe på den løse huden, dessverre. Stemmer ikke helt desverre. Det kommer like mye an på væske i kroppen, alder, div vitaminer i kroppen og selvklart aktivitet. Hva legger du i genetikk foresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå