Gjest Blokkolokko Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Jeg og samboeren min skal bygge nytt og han er veldig positiv til husbanken, da vi kan få det avdragsfritt de 5 første årene. Men er det egentlig så bra? Jeg vet at det skal hjelpe unge til å få lån og gjøre det enklere, men vil ikke utgiftene stige kraftig etter de 5 årene? - Tror kanskje jeg bare ikke forstår hva det er i forhold til en vanlig bank en gang! HAHA! Vet ikke om jeg burde vært flau - Men uansett.. Meninger?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Jeg og samboeren min skal bygge nytt og han er veldig positiv til husbanken, da vi kan få det avdragsfritt de 5 første årene. Men er det egentlig så bra? Jeg vet at det skal hjelpe unge til å få lån og gjøre det enklere, men vil ikke utgiftene stige kraftig etter de 5 årene? - Tror kanskje jeg bare ikke forstår hva det er i forhold til en vanlig bank en gang! HAHA! Vet ikke om jeg burde vært flau - Men uansett.. Meninger? Utgiftene stiger etter 5 år ja. Da får du både avdrag og renter. De første 5 åra betaler du bare renter. Vi hadde Husbank,og det passet oss da, syns vi. For vi trengte mye penger til opparbeidelse utenfor huset,garage osv. Da de 5 åra hadde gått så kom avdragene,men da byttet vi bank,for vi fikk bedre betingelser i en annen bank. Du kan også få 5 års avdragsfrihet i annen bank. Vi angrer, siden vi ser i ettertid vi kunne ha betalt ned mye på lånet,og at vi hadde hatt råd til det andre uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå