tutta23 Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Sitter her og gruer meg til å gå på jobb. Er sykepleier, og begynte i ny jobb i hjemmetjenesten for 6 måneder siden. Har tidligere jobbet på sykehus... Har også flyttet til nytt sted. Begynner å bli lei av det tyngende ansvaret som sykepleier... Tenk å ha en jobb hvor dine handlinger ikke kunne risikere å gjøre skade på andre mennesker... Trives ikke på jobb, og føler at det er lite støtte å få fra kollegaer og ledere. Har en presset arbeidsdag. Mye tidspress for å rekke alle brukerne ila en vakt. Har jobbet som sykepleier i snart 6 år, men sitter her og griner en hel formiddag fordi jeg gruer meg til å gå på jobb. Skulle ikke vært sånn... Har ofte tenkt på å finne en annen jobb, men da kommer tanken om at det var helt bortkastet med tre års utdanning, og studielån... Er lei av å ikke trives!!! Hjertesukk fra sliten sykepleier!!
The Kitten Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Sitter her og gruer meg til å gå på jobb. Er sykepleier, og begynte i ny jobb i hjemmetjenesten for 6 måneder siden. Har tidligere jobbet på sykehus... Har også flyttet til nytt sted. Begynner å bli lei av det tyngende ansvaret som sykepleier... Tenk å ha en jobb hvor dine handlinger ikke kunne risikere å gjøre skade på andre mennesker... Trives ikke på jobb, og føler at det er lite støtte å få fra kollegaer og ledere. Har en presset arbeidsdag. Mye tidspress for å rekke alle brukerne ila en vakt. Har jobbet som sykepleier i snart 6 år, men sitter her og griner en hel formiddag fordi jeg gruer meg til å gå på jobb. Skulle ikke vært sånn... Har ofte tenkt på å finne en annen jobb, men da kommer tanken om at det var helt bortkastet med tre års utdanning, og studielån... Er lei av å ikke trives!!! Hjertesukk fra sliten sykepleier!! Det er enda verre å kaste vekk resten av livet på noe man ikke trives med. 4
tutta23 Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2011 Det er enda verre å kaste vekk resten av livet på noe man ikke trives med. Veldig godt poeng!!! 1
sequin Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Kunne du ikke videreutdannet deg da? som jordmor eller noe annet? Eller orker du ikke jobbe slik i det heletatt? Som the kitten skriver, det er ikke vits i å jobbe som noe man ikke trives med
missLynch Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Uff, dette høres forferdelig slitsomt ut. Vi er jo på jobb en stor andel av døgnet og det er utrolig viktig å trives Jeg tenkte umiddelbart på omskolering da jeg leste innlegget: Hva med å bli helsesøster på skole? Sikkert en helt annen jobb enn å løpe rundt i hjemmetjenesten. Eller hva med å bli vaksinesykepleier? Det er heller intet nederlag å gjøre noe annet enn akkurat det man er utdannet til. Det er det veldig mange som gjør!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Huff stakkars, det skal ikke være sånn! Det virker som om det ikke er noe godt kollegaforhold på jobben din, hva med å se deg om etter en annen jobb (innenfor sykepleien) eller flytte til en annen by? Jeg tenker også at du bør absolutt tenke på videreutdanning. Men uansett, det kan være du føler en irrasjonell frykt over å gjøre feil, jeg er akkurat lik, kverner på tingene i hodet når jeg kommer hjem osv. Kanskje det hjelper å snakke med noen om det? En profesjonell altså. Som kan hjelpe deg med å få ting i perspektiv, og evt vurdere om du sliter litt med at du er overbekymret? Men for all del, en sykepleier har mye ansvar så det er jo klart at du føler at du må gjøre jobben skikkelig. Men jeg får skikkelig vondt av deg når du leser at du griner før jobb når du har jobbet som sykepleier i 6 år. Slik kan det ikke fortsette! Lykke til!
Genesis Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Søk på stillinger som legemiddelkonsulent eller selger for legemiddelfirmaer. De ansetter sykepleiere, og du får samtidig brukt kompetansen din. Lønna er heller ikke så verst! Lykke til;)
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Hva med noe inne skjønnhet? Det er vel sykepleiere som setter botox o.l.? Man må sikkert gå noe kurs, men du kunne sikkert bli søkkrik på det.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Finnes det privatklinikker der du bor? Det kunne jo vært et alternativ, så du får bruk for utdannelsen din. En helt annen arbeidsdag enn i det offentlige.. Det finnes forøvrig også kontor/administrative stillinger der man må ha sykepleierbakgrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå