AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har laget invitasjoner selv på pcen, og tenkte å dra til et trykkeri eller noe å få de til å trykke et par eksemplarer på forskjellig papir så jeg kan se hva jeg vil gå for og om det fungerer. Men hvor gjør man slikt? Er ikke trykkerier mer for profesjonelle og store bedrifter? Skal ikke ha fotopapir liksom, men litt tykkere kartong. Hjelp! Haster litt med å få sendt ut invitasjoner nå, og så vet jeg ikke en gang hvor jeg kan få trykket dem...
Lulilelu Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Du kjenner vel noen som jobber på kontor der de har en stor skriver. Jobben til min kjære har en slik så den skal vi bruke. Papirtykkelse har noen tall som sier om skriveren kan ta de, noe 300gms,gmd,sgm eller noe i den dur. De store skriverene som normalt er på kontor kan ta ganske tykt papir.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Å, kan de? Pappa jobber jo på kontor, kanskje printeren der kan gjøre det da? Tenker litt tykt papir, og så må det jo trykkes på begge sider... Takk for tipset
Christiane_W Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Det er ikke noe problem for privatpersoner å gå på f.eks. Allkopi eller CopyCat for å få trykket ting.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Men sjekk prisen først! Jeg hørte med allkopi i drammen, og selv om vi gjorde "hele" jobben selv, og de kun skulle trykke, kom det på over 4500 + moms Det var for 30 invitasjoner, 60 menyer (ensides,) 60 kirkeprogram og 60 takkekort.... For den prisen setter jeg gladelig av en lørdag, for å krangle med mein egen pc og printer, og kjøper papir på panduro eler lingnende....
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Men sjekk prisen først! Jeg hørte med allkopi i drammen, og selv om vi gjorde "hele" jobben selv, og de kun skulle trykke, kom det på over 4500 + moms Det var for 30 invitasjoner, 60 menyer (ensides,) 60 kirkeprogram og 60 takkekort.... For den prisen setter jeg gladelig av en lørdag, for å krangle med mein egen pc og printer, og kjøper papir på panduro eler lingnende.... Wow, det var dyrt! Men jeg føler egentlig mest for å bruke et trykkeri i forhold til å printe selv.. Mest fordi jeg vil at det skal se finest mulig ut!
Waterlilli Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Vi bestilt invitasjoer via Vistaprint, som leverte flotte invitasjoner til en bra pris. Det gikk også raskere enn de hadde forespeilet. Du kan også bestille menyer, programmer og diverse. Anbefalles! 28 Magnolia Avenue
Frk. Belle Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Vi fant et trykkeri i nærheten til å trykke invitasjoner, sangomslag etc. Vanligvis tar litt større jobber, men de tok våre småting innmellom og så betalte vi 750kr til "kaffekassa"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå