Glasspus Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Hei alle sammen. Nå skal samboer søke om utdanning gjennom NAV, og han må bo borte fra hjemmet for å få dette til (bor på en øy..) Noen som vet om han får noe støtte for å beholde huset/betale faste utgifter i vårt felles hjem? Er temmelig fortvilet og redd for at jeg må selge huset da jeg ikke klarer alle utgiftene alene. Huset står på meg, vet ikke om det betyr noe... men vi har bodd sammen siden 2003. Til nå har han betalt strøm og 1/2-part av komm.avg, ellers har jeg betalt lån, renovasjon, 1/2-part av komm.avg, eiendomsskatt, tv-lisens, bredbånd og forsikring. Skal jeg nå betale mer går jeg konkurs.. Prøvd å lese på NAV's nettsider men fant ingen informasjon om akkurat dette. Håper noen kan svare meg.. Glasspus Endret 17. mars 2011 av Glasspus
liv Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Han kan få støtte til husleie på nytt sted om det er krav til flytting for å kunne gå på denne utdanningen han har fått godkjent. Vet noen i klassen (for 6 år siden) fikk 3000 til leie av hybel, vet ikke om det er faste satser eller etter utgift. men det vet saksbehandleren hans http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/Tilleggsst%C3%B8nader.217394.cms Endret 17. mars 2011 av liv
Glasspus Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2011 Hei Liv. Ja jeg vet han får støtte til hybel der han skal gå skole, men det jeg lurte på er om han får hjelp til å betale faste kostnader i "hjemmet" (vårt felles hjem) mens han er borte på skole.. eller om jeg må belage meg på å betale alt. Glasspus
liv Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 (endret) om han får støtte til hybel, vil jo han ha mer penger til å betale bosted hjemme. Det er jo det som er meningen, altså at støtten skal brukes til nytt bosted slik at en skal bruke det han brukte tidligere på hjemstedet. Så om han betaler f.eks 2000kr hjemme i mnd så har han jo fortsatt råd til det da han får dekket husleien på nytt sted og ikke har boutgifter der. Han får ingen ting ekstra bortsett fra stønaden til hybelen Endret 17. mars 2011 av liv 1
Gjest Consensio Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Skal ikke utrope meg til en ekspert her, men jeg kjenner et par som fikk dekket husleie både til der hvor de bor OG til studenthybel der hvor de studerte. Hvordan man går frem for å få til dette og hva som kreves vet jeg ikke. Begge disse bodde alene uten familie.
Glasspus Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2011 Ja da skjønner jeg hva du mener Liv.. håper bare han får mer enn 2000,- pr mnd Vedr Consensio: Ja vi er i samme situasjon, vi har ingen barn.. tiden får vise hva som skjer. Takk for svar, tar gjerne imot flere.. Glasspus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå