AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har motatt dagpenger av nav i ca 3-4 mnd, og har da skrevet under påa t jeg er flyttbar med tanke på jobb. Nå har jeg endelig (!) fått meg en jobb, men den krever at jeg flytter. Jeg har ca 6000,- oppspart av dagpengene som er tenkt til depositum, jeg har funnet leilighet men mangler penger til husleien. Er dette noe nav kan hjelpe meg med, siden jeg er nødt til å flytte for å kunne jobbe? Kan de foreksempel låne meg penger til depositum? Eller gi meg støtte til første husleie? Det er ikke slik at jeg har lyst til å kreve og kreve av nav, jeg er utrolig glad for at jeg endelig skal klare meg selv, men jeg er nødt til å klare å betale første husleie + deositum før det er mulig
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Kontakt banken din og spør om du kan få et depositumslån.
Gjest Spinell Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Nav har et tilbud som kalles reise- og flyttehjelp (mobilitetsfremmende tiltak), som kan dekke deler av flyttekostnadene. Se lenke her. For depositum på leilighet er det mulig å søke depositumslån i banken.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Jeg fikk også flyttehjelp fra NAV, men i formen at de betalte flyttekostnadene (ikke depositum).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå