Solstrålen Skrevet 9. mai 2002 #1 Skrevet 9. mai 2002 Jeg har lest at hvis brudgommen har kjole og hvitt, bør hans forlover og brudens far ha smoking.. Men hvordan blir det da hvis brudgommen har sjakett?? Er det under/likt som smoking eller stiller det litt på linje med kjole og hvitt?? Jeg er ikke helt "oppe" med kleskodene.. 12
CecilieB Skrevet 9. mai 2002 #2 Skrevet 9. mai 2002 Vi brydde oss ikke om noen spesielle kleskoder. Hans forlover gikk med mørk dress, som var kleskoden for hele festen. http://home.no/lula/musikk.jpg12
Niso Skrevet 9. mai 2002 #3 Skrevet 9. mai 2002 Sjakett er "under" kjole og hvitt, men "over" smoking iflg. kleskodene. I vårt bryllup hadde brudgom og forlover sjakett (men ulike vester og kravetter), mens begge våre fedre hadde smoking.
Augustbrud02 Skrevet 10. mai 2002 #4 Skrevet 10. mai 2002 Huff, synes alle henger seg så veldig opp i hva alle skal ha på seg jeg. Fatter ikke at det faktisk er såååå viktig. Men uansett, vi kommer til å gjøre det slik at alle kan ha på seg akkurat hva de vil bare det er et pent antrekk. Min kjære skal ha kjole og hvitt, og både hans forlover og hans far kan gjerne ha dress. Det spiller ingen rolle for oss, og det blir flott uansett hva dem har på seg.12
Maggie74 Skrevet 10. mai 2002 #5 Skrevet 10. mai 2002 Vi bryr oss så lite om hva folk har på seg i bryllupet vårt at vi ikke engang tok med i invitasjonen at det var spesiell kleskode (eller hva det heter). Det viktigste for oss er at familien vår kommer og er sammen med oss på den dagen. Så vidt jeg vet skal brudens far (altså pappa) gå i svart dress, brudgommen skal ha på seg sjakett eller dress eller hva vi finner i brudesalongen (skal dit i dag) og jeg har ikke den fjerneste ide om hva brudgommens forlover skal ha på seg. Forloveren min sliter masse fordi hun er 8 mndr gravid når vi gifter oss, men jeg har sagt til henne at hun står fritt til å velge hva hun vil ha på seg. Jeg vet at uansett kommer dagen til å bli råflott. Det er best at folk får velge å ha på seg klær som ikke er alt for ukomfortable, for da blir humøret så meget bedre, slik jeg ser det! Og forresten.. HJELP! Jeg begynner å få nerver!! *stønn* Maggie!12
Elma Skrevet 10. mai 2002 #6 Skrevet 10. mai 2002 Min kjære skal ha kjole og hvitt (tror jeg da, han er så hemmelighetsfull ) Og hans forlover stiller i hærens gallauniform. Hvordan er uniform i forhold til kleskoder?
Astra Skrevet 10. mai 2002 #7 Skrevet 10. mai 2002 Gallauniform er et galla antrekk på lik linje med kjole og hvitt (livkjole) eller bunad for menn. Det betyr at brudgommen strengt talt skal ha en av disse antrekkene for å matche sin forlover... 12
Gjest lilletroll Skrevet 10. mai 2002 #8 Skrevet 10. mai 2002 Samboeren skal ha sjakett, og pappa skal ha smoking...hva forloveren til min kjære skal ha vet jeg ikke, og bryr meg heller mindre om:)12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå