Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke sær, du har et normalt sunt syn på et kosthold.

Jeg er ikke hysterisk når det kommer til kosthold, men om vår barnehage hatt et sånt kosthold hver uke så hadde jeg sagt klart i fra, evnt tatt barna ut.

I vår barnehage så har de havregrøt og brød til frokost. De har brød eller varm mat til lunsj. Den varmematen kan være fiskekaker/pinner, kyllingsalat, grønnskakssuppe eller tomatsuppe, hjemmelaget pizza, omelett med grovt brød eller rundstykker. De lager bare sunn mat.

Om ettermiddagen så har de frukt/grønnsaker og knekkebrød med vann til.

Når det er bursdager så lager de et "sjørøverskip" eller seilebåt. Den lager de av frukt og grønsaker med osteseil. Det ser ordentlig stilig ut.

Man må ikke være hysterisk selv om man ikke ønsker at barna skal få masse tilsatt sukker i barnehagen. Det holder lenge med lørdagsgodt på fraktisk, lørdagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes TS er veldig fornuftig og ikke urimelig når hun ønsker et sunnere kosthold i bhg.

Barnehagen jeg jobber i sørger for all mat barna trenger hver dag. 2 ggr pr uke er det varm mat. Er pasta eller spaghetti på menyen bruker vi da fullkorn, pølsebrødene er også grove. Ellers er det brødmåltid,der syltetøy ikke er en del av utvalget. Derimot har vi leverpostei, div kjøttpålegg, oster, smøreoster, makrell i tomat, majones osv. Grønnsaker er fast til hvert måltid. Drikke er vann og melk, av og til surmelk. Foreldrene betaler matpenger.

Bursdagsfeiringer feires uten mat og kaker, men bursdagsbarnet kler seg ut, deler ut stempel, har flagg på bordet, og bursdagssamling selvfølgelig.

Fruktmåltidet/2-måltidet består av frukt, smoothies, grove knekkebrød og yoghurt (ikke alt på samme dag, selvfølgelig)

Gjest Gjest
Skrevet

Bare for å klarere en ting: Jeg er IKKE mot frukt i barnehagen, jeg er FOR!! Det jeg ser at min fostersønn (og sikkert de fleste andre barn) kan greie seg uten i barnehagen, er for eksempel puffet ris med syltetøy, fine pølsebrød, is, kake, osv. Vi har IKKE et strengt forhold til mat hjemme, og selv om han hadde spiseproblemer da han kom til oss, fikk vi rettet opp en god del før han begynte i barnehagen. Han får selvfølgelig lov til å spise kake osv når han er på bursdagsselskap, og han får is om sommeren og nugatti på skiva på lørdagene. Han er også veldig glad i makrell i tomat, kaviar og leverpostei, og jeg tror derfor ikke at han lider noen overlast, verken fysisk eller psykisk, dersom han bare får godteri på lørdager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...