Gå til innhold

kvinnelig frier

Fremhevede innlegg

Skrevet

La meg si det slik:

Før vi flyttet sammen var det avklaring på giftespørsmålet. Dersom fyren var imot ekteskap ville jeg ikke satset på han.

Han fridde ikke offisielt før i fjor.

Men jeg hadde aldri flyttet sammen med han i utgangspunktet hvis jeg visste han var ekteskapsmotstander. Forøvrig hadde vi vært kjærester i to mnd da han fridde første gang, klokka halv fire på natta, etter x antall halvlitere innabords....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det litt komplisert: vi bor i forskjellige land for tiden pg.a studier og arbeid, og i sommer skulle mamma hjelpe mormor med å flytte. Da nevnte mamma at hun hadde funnet mormors gamle brudekjole fra 1943, og jeg spurte om jeg kunne få prøve den - kanskje jeg kunne bruke den selv når jeg en gang skulle gifte meg? Dette nevnte jeg til kjæresten min på telefonen, og jeg ymtet frempå at jeg gjerne ville til alters innen et års tid. Jeg trodde først vi spøkte, men etter noen dager så snakket vi sammen igjen om dette og han sa at det var godt mulig vi kunne gjøre det neste sommer. Jeg fikk prøvd brudekjolen, som var altfor kort i ermene, falmet og så trang i halsen at jeg ikke fikk puste, men tenkte at kjolen hadde hvertfall gjort nytten sin i og med at det ble bestemt atkjæresten min og jeg skulle gifte oss!

Så ble det litt frem og tilbake, kjæresten min insisterte på at han ville fri på "ordentlig" vis og at det var en manns privilegium(!) (litt konservativ der...), men jeg sa at dersom det skulle bli neste sommer eller høst måtte kiken bestilles og festlokaler ordnes i gooood tid (hvilket dere alle vet er sant!). Så nå er (noe av) det praktiske ordnet, men selve frieriet gjenstår...har ikke ring på fingeren heller (men han har sett seg ut en nydelig diamantring til meg) og ingen bortsett fra noen få nære venner og familien vet om våre planer. Kjæresten min vil at vi skal dra på en romantisk ferie (eller weekendtur blir det vel) og under svært romantiske omstednigheter skal det skje....vet ikke eksakt hvordan men jeg har en følelse av at Champagne og en bedre middag vil være rammen rundt. Men kjæresten min synes jo jeg er litt frekk av meg som har "stjålet" noe av glansen fra hans kommende frieri mens jeg synes jeg er praktisk :ler: Vi får se hva som skjer når treigingen endelig får ut finger'n! (han har hatt snart fire år på seg....)

Gjest Anonymous
Skrevet

Åååååå så nyyydelig :D

ikke helt min smak!! jeg synes slikt er privat, jeg.. og ville ikke hatt èn eneste tilskuer..

Skrevet
Kunne dere ha tenkt dere å fridd selv hvis fyren ble for treg på avtrekkeren?

Nei tror ikke det :blunke:

Skrevet

Jeg sitter og venter for harde livet, for jeg er så jævla gammeldags...

Skrevet
Jeg fridde :hoppe:

me too :kul: ogtre uker senere ble vi gift..

Gjest sexysadie
Skrevet

Questiongjengen er tøffest her inne.

Ingen tvil om det! :kul:

Skrevet

Må si jeg synes det er pussig at mange av dere er gammeldagse på akkurat dette med frieri. Hvorfor ikke bare bli enige om å gifte seg? Er da ikke nødvendig med frieri selv om det kan være kos.

Skrevet

Hva i all verden er det??

Jeg lurer også :o

Skrevet

Jeg tror hun mener: de som har spurt (=stilt et spørmål, dvs. question sin kjære om de skal gifte seg. Slik jeg tolket det, da.

Gjest sexysadie
Skrevet
Jeg tror hun mener: de som har spurt (=stilt et spørmål' date= dvs. question sin kjære om de skal gifte seg. Slik jeg tolket det, da.

Nix

Madame Felle, bippbipp og jeg er gjengangere på snikksnakk-tråden Pass the question.

Det var den jeg hentydet til. :kul:

Skrevet

Jeg kommer til å fri på skuddårsdagen neste år! :D

Gjest Madam Felle
Skrevet

me too :kul: ogtre uker senere ble vi gift..

Det var kjapt :briller: 3 1/2 år etter er vi fortsatt ikke gift :ler: Men vi har begynt så smått å planlegge :wink:

Skrevet
Jeg kommer til å fri på skuddårsdagen neste år!  :D

Det har jeg også lyst til!!!! :D

Men jeg tenkt litt på julaften eller nyttårs aften også da??

Men på skuddårs dagen er det liksom "lov" for en jente å fri selv....

Vi har vært sammen nå i snart 4 år og samboere i 3,5 år.

Nå begynner det å bli på tide....eller? :-?

Skrevet

Madame Felle, bippbipp og jeg er gjengangere på snikksnakk-tråden Pass the question.

Det var den jeg hentydet til.  :kul:

Takk for oppklaringen ! :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...