Gå til innhold

"Styggpen"

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Pernille
Skrevet

Selv er jeg, synes jeg selv; styggvakker.

Både stygg og vakker på samme tid. Har noen mindre pene trekk som nesen som er for stor og ikke altfor pen fasong + litt for store ører. Men jeg har nydelige varme farger i hår og hud og så er jeg flink til å sminke meg og å bruke riktige farger og mønstre på klær.

Jeg har lagt merke til andre folk som kan se smashing ut ved første øyekast en når man begynner å studere trekkende nøyere så er noe for stort eller noe alt for lite i forhold til det andre.

Bra at andre ting som kjemi etc. teller også når man ikke går rundt og er klassisk pen.

men jeg er ikke enige i alle eksplene over som Cristina Aguilera og Megen Fox f.eks. De er både pene og vakre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å fy ffffffff så dobbeltmoralske enkelte KG-bavianer er.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker Uma Thurman og Kate Moss.

AnonymBruker
Skrevet

Å fy ffffffff så dobbeltmoralske enkelte KG-bavianer er.

??

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Har mange mannlige venner som har nevnt Christina Ricci eksplisitt, flere ganger som noe de svært gjerne vil fordype seg i.(og med det mener jeg sex). SÅ det er nok ikke alle som mener hun er fæl å se på.

Jessica Simpson er ikke den skarpeste kniven i skuffen("er tunfisk kylling?"...) - men hun er da slett ikke "feit".

I mine øyne er hun fantastisk nydelig - enda flottere enn før rent estetisk.

Utfra det eksempelbildet ville jeg kalt henne vakker. Hadde jeg vært bifil eller mann hadde hun klart å lure meg trill rundt(forutsatt ingen dialog).

Det er kanskje fordi hun virker litt smågal. Gale kvinner er ofte dronninger i senga!

Men neida, hun er ikke stygg, men har heller ikke typiske vakre trekk. Men uansett så er det noe over henne som gjør at man blir tiltrukket. Derfor er hun styggpen i mine øyne.

Jeg synes Jessica har forandret seg mye i ansiktet, ikke bare kroppsmessig. Synes hun var vakrere før. Forstår ikke hva som er skjedd med ansiktet hennes. Har hun operert seg eller noe?

Edit: Dessuten har Ricci killerbody! Kanskje derfor mange vil ha henne til sengs ;)

Endret av HunterLady
Gjest Katten.
Skrevet

Du kødder? Har Jessica Simpson endt opp slik? *snufs*

• Liker 1
Skrevet

Her var det mange rare eksempler, det fleste jentene som er nevnt er jo helt vanlig søte og pene. "Styggpen" er mer som feks Tilda Swinton, Uma Thurman eller Juliette Lewis.

Skrevet

Jeg er søren meg imponert over at dere bare drar frem damer?

Antonio Banderas er styggpen.

Skrevet

Jeg er også enig i at Kate Moss er styggpen :sjenert:

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg er søren meg imponert over at dere bare drar frem damer?

Mm. Tror aldri jeg har brukt det om damer engang, kommer bare på menn. De slipper lettere unna med å se sjarmerende forjævlige ut.

Josh Homme er kongen av styggpenhet.

Blant musikere er det mange, (unge) Mick Jagger, Joe Strummer, eller David Bowie f eks.

Vil også kalle Adrien Brody, Willem Dafoe, Billy Bob Thornton og Hugh Laurie styggpene.

Gjest MikeWaters
Skrevet

De slipper lettere unna med å se sjarmerende forjævlige ut.

Det handler vel om idealer, en mann kan se tøff, barsk og mandig ut med et arr midt i ansiktet, en kvinne hadde vel muligens slitt litt på markedet med noe sånt.

• Liker 1
Gjest Cerridwen
Skrevet

øh, misforstått eller?

Nei.

Hilary Swank minnar meg om ein hest, medan Britney og Christina ser ut som transvestittar.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er av den formening at Jessica Simpson er veldig lite pen. Dog synes jeg hun kledde de ekstra kiloene. Klesstilen var en annen sak, men det er nå så...

Sarah Jessica Parker synes jeg heller ikke er pen.

Christina Ricci synes jeg er veldig pen!

Endret av Fylgja
Skrevet

Hva er "styggpent"? Vet at det finnes utallige definisjoner pga smak og behag, men her er mine bidrag.

Christina Ricci

Sarah Jessica Parker

Kendra Wilkinson

http://www.sladdr.com/wp-content/uploads/2009/01/jessica-simpson-feit.jpg

Sikkert maaaange flere.

Men hva er det som gjør de pene, når de egentlig er stygge?? :gjeiper:

Hvis disse du linker til her er styggpene, da er jeg rett og slett bare stygg!

Det finnes vel en matematisk formel for "vakker" som går på forholdene mellom de ulike delene av ansiktet, samt symetri. Elizabeth Hurley skal vistnok være veldig vakker jamfør disse kravene, hun har tilnærmet perfekte proposjoner og er svært symetrisk.

Men - jeg kjenner mange menn som syns at de som er pene etter denne standarden, er kjedelige og lite spennende. Mens disse du refererer til som styggpene, vet jeg mange som syns er veldig tiltrekkende, fasinerende og vakre. Fordi det er særpreg og sjarme. Som for eksempel mellomrom mellom fortenner. Det er jo etter boka en skjønnhetsfeil. Men jeg kjenner et par menn som er helt gale etter dette særtrekket og som syns at det er prikken over i'en hvis en dame har det.

Selv går jeg helt klart under det du ville kalt styggpen (eller bare stygg sansynligvis). Men merkelig nok er det alltid noen menn som syns jeg er ganske fin for det ;)

Og du; å kalle Jessica Simpson for feit - det kunne du spart deg.

Gjest HunterLady
Skrevet

Hvis disse du linker til her er styggpene, da er jeg rett og slett bare stygg!

Det finnes vel en matematisk formel for "vakker" som går på forholdene mellom de ulike delene av ansiktet, samt symetri. Elizabeth Hurley skal vistnok være veldig vakker jamfør disse kravene, hun har tilnærmet perfekte proposjoner og er svært symetrisk.

Men - jeg kjenner mange menn som syns at de som er pene etter denne standarden, er kjedelige og lite spennende. Mens disse du refererer til som styggpene, vet jeg mange som syns er veldig tiltrekkende, fasinerende og vakre. Fordi det er særpreg og sjarme. Som for eksempel mellomrom mellom fortenner. Det er jo etter boka en skjønnhetsfeil. Men jeg kjenner et par menn som er helt gale etter dette særtrekket og som syns at det er prikken over i'en hvis en dame har det.

Selv går jeg helt klart under det du ville kalt styggpen (eller bare stygg sansynligvis). Men merkelig nok er det alltid noen menn som syns jeg er ganske fin for det ;)

Og du; å kalle Jessica Simpson for feit - det kunne du spart deg.

Er enig med deg. Jeg synes også disse klassisk vakre blir veldig kjedelige. Jeg liker typer som Kate Moss f.eks. Synes det er noe veldig fascinerende med henne!

Men hvor har jeg kalt Simpson for feit??? :)

Skrevet

Javier Bardem er styggpen:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00699/Javier_Bardem_Jav_6992193x4.jpg&imgrefurl=http://www.side2.no/kultur/article2573231.ece&usg=__ThySQsy0FRoj9oCufqYjpo5XOUA=&h=1024&w=768&sz=148&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=waBywon9p6CcPM:&tbnh=140&tbnw=106&ei=fviKTb3YHoKEOqCyyM4N&prev=/images%3Fq%3Djavier%2Bbardem%26hl%3Dno%26biw%3D1916%26bih%3D1015%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vpx=1023&vpy=358&dur=1170&hovh=259&hovw=194&tx=148&ty=115&oei=fviKTb3YHoKEOqCyyM4N&page=1&ndsp=79&ved=1t:429,r:34,s:0

Jeg er enig i at både Christina Ricci og Sarah Jessica Parker er styggpene. Ricci har en usedvanlig ansiktsform med en svææær panne (man ser det ikke så godt på bilder da hun som oftest har pannelugg, men f.eks. i filmen Monster..), men kombinert med trekkene hennes ser det pent ut. Eller, jeg synes ikke egentlig hun er så pen, mer interessant og med mye karakter, hvilket kan være vel så tiltrekkende. SJP har, som flere har bemerket, det man kaller "horseface"; veldig langt ansikt, med fremtredende nese og nærtsittende øyne. Nå kjenner jeg henne bare fra Sex And The City, men der syntes jeg hun så veldig bra ut, fordi hun stylet seg på en måte som passet veldig godt til henne, og det "uperfekte" ansiktet var liksom bare et interessant særtrekk.

Gjest Pernille
Skrevet

Javier Bardem er styggpen:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00699/Javier_Bardem_Jav_6992193x4.jpg&imgrefurl=http://www.side2.no/kultur/article2573231.ece&usg=__ThySQsy0FRoj9oCufqYjpo5XOUA=&h=1024&w=768&sz=148&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=waBywon9p6CcPM:&tbnh=140&tbnw=106&ei=fviKTb3YHoKEOqCyyM4N&prev=/images%3Fq%3Djavier%2Bbardem%26hl%3Dno%26biw%3D1916%26bih%3D1015%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vpx=1023&vpy=358&dur=1170&hovh=259&hovw=194&tx=148&ty=115&oei=fviKTb3YHoKEOqCyyM4N&page=1&ndsp=79&ved=1t:429,r:34,s:0

Jeg er enig i at både Christina Ricci og Sarah Jessica Parker er styggpene. Ricci har en usedvanlig ansiktsform med en svææær panne (man ser det ikke så godt på bilder da hun som oftest har pannelugg, men f.eks. i filmen Monster..), men kombinert med trekkene hennes ser det pent ut. Eller, jeg synes ikke egentlig hun er så pen, mer interessant og med mye karakter, hvilket kan være vel så tiltrekkende. SJP har, som flere har bemerket, det man kaller "horseface"; veldig langt ansikt, med fremtredende nese og nærtsittende øyne. Nå kjenner jeg henne bare fra Sex And The City, men der syntes jeg hun så veldig bra ut, fordi hun stylet seg på en måte som passet veldig godt til henne, og det "uperfekte" ansiktet var liksom bare et interessant særtrekk.

Sarah Jessica Parker er vel ett av de beste eksemplene på styggvakker. Andre er Barbara Streisand. Skal vel egentlig lete etter en mer vakker dame enn hun var i sin ungdom men hun er langt fra klassisk pen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker det forvridde skjønnhetsidealet vi har virkelig kommer frem og slår oss i fleisen når dere presterer å kalle Jessica Simpson FEIT på det bildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...